Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av brynascalle
Provar att fortsätta i denna tråden istället för att skapa en ny snarlik.

De senaste dagarna har min bil börjat koppla ner sig efter ett kort tag. När jag startar bilen kopplar modemet upp sig blixtsnabbt. Men efter c:a 5-10 minuter kopplar det ner sig. Med följd att Spotify, RTTI etc slutar funka.

Efter ett långt tag +20 min händer det att modemet kopplar upp sig igen.

Internet via bilmodemet har fungerat klockrent innan, inga problem sedan jag fick bilen i januari. Har kört med samma SIM hela tiden, ett Telenor. Kollade med Telenor i morse om de kunde se något hos sig men icke då.

Någon annan med liknande problem?
av Laserhajen
brynascalle skrev:Provar att fortsätta i denna tråden istället för att skapa en ny snarlik.

De senaste dagarna har min bil börjat koppla ner sig efter ett kort tag. När jag startar bilen kopplar modemet upp sig blixtsnabbt. Men efter c:a 5-10 minuter kopplar det ner sig. Med följd att Spotify, RTTI etc slutar funka.

Internet via bilmodemet har fungerat klockrent innan, inga problem sedan jag fick bilen i januari. Har kört med samma SIM hela tiden, ett Telenor. Kollade med Telenor i morse om de kunde se något hos sig men icke då.

Ja min började krånga i helgen. Jag var och pillade lite på simkortet och nu verkar det fungera igen ?:-/
av brynascalle
Laserhajen skrev:
brynascalle skrev:Provar att fortsätta i denna tråden istället för att skapa en ny snarlik.

Ja min började krånga i helgen. Jag var och pillade lite på simkortet och nu verkar det fungera igen ?:-/
Tackar skall prova detta och se vad som händer.
av SKJ313
Har opplevd samme her de siste dagene med min V90. Skal til ÅF neste uke, det er visst en sw-oppdatering tilgjengelig (fikk "XC60-grensesnittet" tidligere i sommer).
Senast redigerad av 2 SKJ313, redigerad totalt 0 gång.
av Fatsug
Jag upptäckte ett annat problem : internet via bilmodem funkar fint, men så fort jag vill aktivera wifi delning så pajar bilmodemet.
måste bocka av wifi delning och starta om bilen för att få tillbaka internet.
av Fatsug
Och ett annat info : gratis Telenor kortet fungerar ej utomlands (ja, jag bokade roaming), bara i Sverige. :???:
Fel centerhögtalare?

Det ska sitta ett 12-kanaligt H/K slutsteg under p[…]

12V-uttaget i mittkonsolen.

Hej! Hur löste det sig för dig? Har exak[…]

230fk går snålt

Nu har jag kollat sladdarna och upptäkt en sk[…]

Strålkastartorkare S60-03

När ptc-säkringar åldras tror jag […]