Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av thread
phantomblot skrev:Det står last index 99 i mitt vognkort. Gutten på dekkbutikken skulle begynne å lete etter 21" dekk med slik lastindex.

Begge Volvoforhandlerene har demo V90T8'er med 21" montert. Ser jo myyye finere ut.

@tread: Har du ikke R-design chassis? Luftfjæring?
R-Design chassi, men ingen luftfjädring. Bilen står på en lutande garageinfart på bilden så det ser lite konstigt ut.
av PeterA
Varför lutar alla V90 bakåt? även min R-design med 21" är lägre bak än fram. Stylekittet "döljer" detta lite tycker jag då front och sidkjolar får en lägre profil än bakstammen nertill vilket är positivt men är det någon som antingen gett sig på att höja bakvagnen något med brickorna till bladfjädern eller sänkt bilen med Heicos fjädrar och blivit nöjd med komfort osv eller rent av frågat Volvo om att lösa problemet? (om man som jag tycker det är ett designproblem att bilen ser ut att köra omkring med 200kg grus i bagagen förstås)
dozking skrev:Någon som har eftermonterat stylekit på R-design? och vad kan det kosta tro?
Jeg har fått tilbud i sverige på ca 15k (r-design, så den har allerede diffuser/spolier bak). Gikk ikke bare kjøpe sideskjørt/kjol? Front er dyrest og mye monteringsarbeide.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Generator laddar ej batteriet

Byt lampan i instrumenthuset så löser d[…]

Mät på batteriet samtidigt som du f&oum[…]

Polestar 5

Ser riktigt bra ut, sen är frågan om &q[…]

Du kan behöva nollställa dator minnet i […]