Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mattece
Jag fick problem med navigationen för några månader sedan, alldeles efter att man hade rivit innertaket och åtgärdat skruvproblemet vid krockkuddarna.
Navigationen flippade ur helt, bilen påstod att den var på helt andra platser av landet och även i Norge. Jag var in med bilen flera gånger, men man kom inte tillrätta med felet. Till slut tog man beslut om att byta hela styrenheten. Efter detta fungerade navigationen igen, men jag upptäckte under semestern att röstvägledningen inte var inkopplad. När man går in i displayen så är rutorna som gäller detta gråmarkerade och inte valbara. Röststyrningsknappen på ratten är också död. Jag skall nog in på verkstaden igen snart, men dom vet inte riktigt vad man kan göra. Jag tycker själv att man bör installera om navigationen för det verkar ju som någon fil saknas. Jag fick den nya uppdaterade versionen av Sensus tidigare innan dom här problemen började.
Är det någon som råkat ut för samma? Bilen är en V90 CC Pro -17
av Hyxarn
Mattece skrev:Ja jag har kollat lite där men inte hittat något.
Har du laddat ner röststyrningsfilen och installerat den i din bil?
Om inte det hjälper så är det nog tillbaka till verkstaden som gäller.
av Mattece
Nu har jag laddat ner filen och installerat i bilen. Displayen säger att röststyrning är installerad, men det går inte att få igång den. Får bli verkstadsbesök igen.
av Mattece
Testade att trycka på röststyrningsknappen idag, och då funkade det! Då hade jag ändå stängt av och startat bilen ett antal gånger igår efter installationen av filen. Tack för tipset skyrazer!
Användarvisningsbild
av skyrazer
Mattece skrev:Testade att trycka på röststyrningsknappen idag, och då funkade det! Då hade jag ändå stängt av och startat bilen ett antal gånger igår efter installationen av filen. Tack för tipset skyrazer!
Absolut inga problem, skönt att det funkar! 8)

..eller att kabeln tlll endera ABS-givaren är[…]

Hej har bytt handbromsbackar och wirar på e[…]

Om tändlås är kasst ?

Vad är symtomen om tändlåset ä[…]

Hej Killen som hjälpt mig har beställt […]