Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Stänkskydd både fram och bak är det första jag "moddar" mina nya bilar med.
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
joel80 skrev:
rale skrev:Detta kan ju vara bra att veta:
95%(?) av alla stenskott kommer av den egna hastigheten och körstil. För hög fart vid grusiga förhållanden och "AUDI distance" leder ofelbart till flera stenskott!
De flesta smällar jag får i plåten eller rutan är från alla nötter som tycker en billängd är lagom avstånd att gå in framför efter en omkörning på motorväg. Ofta har syndaren inte någon bil bakom sig, utan skär in tätt framför en utan någon som helst anledning. Blir så less på folk som inte tänker när dom kör! :/

Vänta åtminstone några sekunder innan ni går in framför, och kör ni en sakta omkörning så får det väntas ännu längre. i 120km/h är en sekund 33 meter, det är det minsta man kan begära!
Skulle vilja ha något att hämnas med på dessa bilister. Luftgevär i grillen??
Stänk skydd var det första jag monterade på min, och det som jag beställde på den nya.
av Johannnes
Betrieb skrev:Ja, jag funderar på sådan. Är det någon som har någon erfarenhet på området? Kanske någon som känner till någon produkt som kan stå emot i alla fall några av alla de projektiler som oundvikligen kommer att börja slungas mot fronten om ett par månader? Jag har testat Ditecs Clear Shield på den A6 Allroad jag tidigare körde (den var lagd över halva huven, stötfångare och a stolpar). Den var nästintill osynlig, men tyvärr slog de värsta skotten igenom (blott två stycken under hela vintern i och för sig) så kanske är den aningen tunn. Tacksam för tips!

Om ni vill ha de bästa skydded så är det Hexis Bodyfence ni ska ha!!! Ha gjort det på min xc90 och har erfarenhet från tidigare bilar.
av Johannnes
XC90_Executive skrev:Kan du rekommendera något företag som monterar hexis? Hur mycket kostade det för en XC90-front?
Wrapzone i Stockholm är jättebra. Kostar ca 14.000SEK, men värt det!!
Dem gör hela fronten; främrestötfångare, huven, sidorna, strålkastare, bit av tak, samt bakre stötfångare vid av/pålastningszonen.
av Betrieb
Johannnes skrev:
XC90_Executive skrev:Kan du rekommendera något företag som monterar hexis? Hur mycket kostade det för en XC90-front?
Dem gör hela fronten; främrestötfångare, huven, sidorna, strålkastare, bit av tak, samt bakre stötfångare vid av/pålastningszonen.
Mycket intressant! Tack för tipset! Dyrt som kaviar, men vad skönt med ordentligt skydd...
av Johannnes
Betrieb skrev:
Johannnes skrev:
Mycket intressant! Tack för tipset! Dyrt som kaviar, men vad skönt med ordentligt skydd...

Det är verkligen värt det. Jag är väldigt nöjd och när det regnar så rinner all vatten av som om det vore lackförseglad....lättare vid tvätt av få bort smuts.

Det låter som du har kommit åt ABS-giv[…]

..eller att kabeln tlll endera ABS-givaren är[…]

Om tändlås är kasst ?

Vad är symtomen om tändlåset ä[…]

Hej Killen som hjälpt mig har beställt […]