Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av rale
Jag har irriterat mig lite på den svenska kvinnliga(?) rösten i V90-s navigationssystem (årsmodell 2018). Hon låter precis som Björne i Bolibompa-barnprogrammet på TV förr. (Väntar bara på att navigationen ska ropa efter Snigel. Är utvecklarna nu på Volvo uppväxt med detta program?).
Inget större problem dock. Fast man undrar ju varför man nu använder sig av denna röst då man tidigare hade en väldigt bra manlig röst i Volvo (CD-systemet) vars sonora klang är (jag har V70n kvar) överlägsen denna i auktoritet och lugn.
Nån som vet om man kan byta röst?
av ansjo
Jag fick min bil igår, och då gick säljaren igenom de flesta menyerna och bockade då i manlig röst.
av improwise
ansjo skrev:Jag fick min bil igår, och då gick säljaren igenom de flesta menyerna och bockade då i manlig röst.
Staffan Westerberg? :)

Sent from my ASUS_A001 using Tapatalk
av Jacobsson
Eller Jörgen Lantz.
Skämt å sido, jag har aldrig rösten på, kör alltid utan då jag irriterar mig på alla tillfällen rösten stänger av ljudet.
Typ 500m innan rondell, 300m innan, 250m, 100m, nu ska du in i rondell, kör in i rondell, nu är du i rondellen osv osv
Går det välja hur ofta rösten ska snacka?
Det gick inte i V70 i alla fall.
av ansjo
improwise skrev:
ansjo skrev:Jag fick min bil igår, och då gick säljaren igenom de flesta menyerna och bockade då i manlig röst.
Staffan Westerberg? :)

Sent from my ASUS_A001 using Tapatalk
Storpotätan :-O)
Användarvisningsbild
av joel80
I nya elbilarna har man Staffan som låter hela tiden utanför bilen.. Puttputtputtputtputtputt allt enligt nya EU-reglerna om att elbilar måste låta från och med nästa sommar eller nått sånt. :/
av Gorban
Jacobsson skrev:Eller Jörgen Lantz.
Skämt å sido, jag har aldrig rösten på, kör alltid utan då jag irriterar mig på alla tillfällen rösten stänger av ljudet.
Typ 500m innan rondell, 300m innan, 250m, 100m, nu ska du in i rondell, kör in i rondell, nu är du i rondellen osv osv
Går det välja hur ofta rösten ska snacka?
Det gick inte i V70 i alla fall.
Man kan välja hur detaljerad vägledning man vill ha och då kan man välja att få mindre röstvägledning. Själv har jag kryssat i att jag inte vill ha någon röstvägledning. Sedan sätter jag bara på rösten när jag kör på krångliga okända ställen och inte vill missa någon sväng.
Skumt fel b230ft

Men det kan ju knappt bli av ett toppackningsbyte.[…]

Vibration i bakvagn xc70

Ännu en xc70 -13 med samma problem med vibrer[…]

Tjena jag har en 945 med b230fk och jag har f&arin[…]

Det är 9000 mil intervall på remmen och[…]