- sön 23 jul 2017, 20:45
#1186913
V90 i fråga hade all utrustning utom luftdämpningen och växelpaddlar, nypris 640" enligt handlaren. Största värdeminskningen är då gjord i deras ägo och han uppskattade att om 3 år skulle dem ge 300-350" för en sådan vid inbyte, alltså ett tapp på 170-220 på tre år.
Min V60 jag har idag gav jag 374" för och vid eventuell affär har jag då gjort en minskning på 124" på 28 månader, mycket pengar men jag hade faktiskt förväntat mig värre....
Som jag ser det så min förlust egentligen är att värdeminskningen i kronor kommer sakta ner på V60:n så småningom medans om man byter till V90 så kommer den fortsätta men bli lite större (från ~4500kr/mån till ~5500kr) beroende på inbytespris vid försäljning.
Köper folk sådana här bilar privat eller är det mer vanligt som tjänstebil?
Hur tror ni det kommer bli till höst/vår när nya S60/V60 kommer, kommer värdet på gamla sjunka mycket då? Är det någon som har erfarenhet av detta vid tidigare nylanseringar?
Min V60 jag har idag gav jag 374" för och vid eventuell affär har jag då gjort en minskning på 124" på 28 månader, mycket pengar men jag hade faktiskt förväntat mig värre....
Som jag ser det så min förlust egentligen är att värdeminskningen i kronor kommer sakta ner på V60:n så småningom medans om man byter till V90 så kommer den fortsätta men bli lite större (från ~4500kr/mån till ~5500kr) beroende på inbytespris vid försäljning.
Köper folk sådana här bilar privat eller är det mer vanligt som tjänstebil?
Hur tror ni det kommer bli till höst/vår när nya S60/V60 kommer, kommer värdet på gamla sjunka mycket då? Är det någon som har erfarenhet av detta vid tidigare nylanseringar?