Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
Se upp med vilket myggnät du monterar, det finns nät som bromsar 50% av flödet, vindnät finns med upp till 90% bromsning av flödet, inte bra.

Jag kör med ett finmaskigt alunät som bara ska minska flödet 10%
AndS skrev:
Elektrikern84 skrev:Du har inte funderat på signas av något förlag. Bättre inledning på en bok va längesen jag läste. Kunde bli en bra början på riktigt härlig kriminalroman. Tack för trevlig läsning.
Kul att du är är nöjd. Är nöjd med min V90 D4 AWD men jag har som du även tänkt på all skitnalm samlas bakom grillen. Finns det fler skydd?!
Skiljer det inte mellan D och T att D har ett plastskydd som stängs framför kylaren med elmotor när motorn är för kall, dvs den gamla kylargardinen i modern upplaga. När jag tvättat har det varit stängt så man inte ser kylaren.
Finns det även på T bilar?
Jaså?? Ska det finnas ett sånt automatiskt skydd? Det har jag inte sett eller tänkt på..
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Elektrikern84 skrev:
AndS skrev:
Elektrikern84 skrev:Du har inte funderat på signas av något förlag. Bättre inledning på en bok va längesen jag läste. Kunde bli en bra början på riktigt härlig kriminalroman. Tack för trevlig läsning.
Kul att du är är nöjd. Är nöjd med min V90 D4 AWD men jag har som du även tänkt på all skitnalm samlas bakom grillen. Finns det fler skydd?!
Skiljer det inte mellan D och T att D har ett plastskydd som stängs framför kylaren med elmotor när motorn är för kall, dvs den gamla kylargardinen i modern upplaga. När jag tvättat har det varit stängt så man inte ser kylaren.
Finns det även på T bilar?
Jaså?? Ska det finnas ett sånt automatiskt skydd? Det har jag inte sett eller tänkt på..
Det är väl inte ett skydd, utan ska förbättra aerodynamiken när motorn inte behöver kylning. Så är det på BMW i alla fall.
av AndS
Vet bara att det finns och är motorreglerat, min gissning var då att det är en lösning för D-bilarna att kunna säljas utan bränslevärmare. Men frågan återstår då, finns det även på T-bilarna?
Falsklarm av insekt?

Fick "springa" ut till bilen igår […]

Är en svets diffad låda på den o […]

Låter ju nog som lagerljud och om det inte t[…]

Låg räckvidd Volvo ex30

Jag tror också att allt är precis som d[…]