Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Flajjan skrev:Huruvida det är fel på min rygg eller stolarna eller om dessa helt enkelt inte passar ihop är egentligen helt irrelevant. Dom är inte kompatibla, det räcker så för mig.

Min rygg fungerar utmärkt med många andra bilars stolar eller andra stolar över huvudtaget.

Allt som skrivs på detta forum är personliga och subjektiva åsikter - vissa är jättenöjda, vissa inte.

Jag har haft andra bilar både BMW 5serie och Audi A6 där förbrukningen legat när den deklarerade. Journalister har ju tom påpekat att skillnaderna för Volvos bilar både avseende förbrukning och utsläpp är för långt ifrån det angivna.

Vissa verkar se Volvo som en frälsning för bilvärlden, det är klart att dessa personer blir upprörda över mina kommentarer som inte håller med utan tycker tvärt om. Är det inte det som gör ett diskussionsforum intressant - att folk tycker olika.
Det märkliga här är att man nästan blir lynchad om man in tycker som dom Volvofrälsta.
För att förtydliga så skrev jag inte att det är fel på din rygg utan är bara nyfiken på hur du upplever situationen.

Vad gäller förbrukningen så är BMW:s siffror minst lika missvisande. Vår 116i ca 0,8! Vår V70 som har automat, väger mer och 180 hk-motor drar 0,85...

Vad gäller ditt sista stycke så vet jag inte om du avser mig eller rent generellt, för jag vill inte påstå att mitt inlägg kan liknas vid en lynchning. Däremot eftersträvar jag något mer nyanserade inlägg - oavsett subjektiva åsikter eller inte. Som du kan se har jag dessutom fler BMW än Volvo och jag är allt annat än Volvo-frälst.
Jag menade inte ditt inlägg som ett påhopp, det är en rent generell känsla jag har fått efter att jag börjat spendera tid på detta forum.

Som en parentes.
Jag har varit ute med båten i tre veckor, Sthlm - genom skärgården - Västervik - mer säderut och nu Gotland, det har varit många timmars båtkörning, mestadels sittandes på fly i 7-8 till 25 knop. Stolarna är standard båtstolar, inget speciellt.
Jag har inte alls ont i min rygg.
Ska bli spännande att se hur ryggen reagerar när jag kommer hem och tvingas sitta i bilen igen, skönt att jag har 3 veckors 100% båtliv kvar innan jag måste ta tag i verkligheten igen.
Front v70 stöldbegärligt

Tyvärr är V/XC70 08-16 mycket stöld[…]

Skumt fel b230ft

1 bar ca Turbon är speccad för att klara[…]

Ökad komfort med 17”

@mikkiz , Har dessa 17” på vinte[…]

Köpte en nästan ny XC40 i okt-24. Sedan […]