Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av TommyP86
ForceWalker skrev:Helsingborg har både jag och min kompis sett en polisbil.
Såg den en där i tisdags jag också.
Användarvisningsbild
av JanneP77
JanneP77 skrev:
Cokeisit skrev:Här är en V90 på jobbet, något ingripande i Stockholmstrakten, bilden kommer från Aftonbladet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/pql ... 9be87c.jpg[/img]
Där ser man! En mil från där jag bor, då bör man snart få se en på riktigt! :-)

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Mycket riktigt! Under förmiddagens löparpass kom exakt den V90:n åkande förbi mig (i Rönninge). Gjorde tummen upp till poliserna varpå de gjorde tummen upp tillbaka och skrattade innan de for vidare... :-) Den är riktigt fin även som polisbil!

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av joel80
Cokeisit skrev:Här är en V90 på jobbet, något ingripande i Stockholmstrakten, bilden kommer från Aftonbladet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/pql ... 9be87c.jpg[/img]
Haha.. kul att det är samma bil som den som fotades på biltransporten! http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... &start=195

:)
Användarvisningsbild
av Waterlily
Såg min första måndagen den 10 juli vid 17-tiden. Den körde om mig vid Mörby Centrum (nordost om Stockholm) norrut på E18. Jag körde 80 enligt skyltar och GPS så det vekar som om polisbilen måste kalibrera sin mätare. :-)

Vänligen Näckrosen
av Linqid
Waterlily skrev:Jag körde 80 enligt skyltar och GPS så det vekar som om polisbilen måste kalibrera sin mätare. :-)

Vänligen Näckrosen
Kanske ironi från din sida, men för info så har polisen möjlighet att köra över hastighetsbegränsningen även utan ljud & ljus påslaget.
av argasnickaren
Waterlily skrev:Såg min första måndagen den 10 juli vid 17-tiden. Den körde om mig vid Mörby Centrum (nordost om Stockholm) norrut på E18. Jag körde 80 enligt skyltar och GPS så det vekar som om polisbilen måste kalibrera sin mätare. :-)

Vänligen Näckrosen
Det är inte bara poliser som får köra över hastighetsgränserna både med eller utan blåljus.
Jobbar själv som ribbare (räddningsman i beredskap eller som det hette får många år sen deltidsbrandman)
När larmet går så räknas vi som att vi är i tjänst under utryckning även om vi kör privata bilar och kan överträda vissa trafikregler däribland hastighet precis som vissa läkare tullare osv
Användarvisningsbild
av joel80
Blev omkörd av en ambulans idag på 2-1 väg efter det att den vänstra filen slutat.. Ambulansen tog sista metrarna av spärrfältet och jag tryckte mig så mkt jag kunde åt höger samt saktade in så han hann om.
Tyckte det var lite märkligt att ambulansen inte hade vare sig ljus eller ljudsignaler.. Jag har bra koll I backspegeln och såg att den kom fort, men många regerar nog inte när det inte blinkar.
Användarvisningsbild
av joel80
Blev omkörd av en ambulans idag på 2-1 väg efter det att den vänstra filen slutat.. Ambulansen tog sista metrarna av spärrfältet och jag tryckte mig så mkt jag kunde åt höger samt saktade in så han hann om.
Tyckte det var lite märkligt att ambulansen inte hade vare sig ljus eller ljudsignaler.. Jag har bra koll I backspegeln och såg att den kom fort, men många regerar nog inte när det inte blinkar.
Användarvisningsbild
av Waterlily
Linqid skrev:
Waterlily skrev:Jag körde 80 enligt skyltar och GPS så det vekar som om polisbilen måste kalibrera sin mätare. :-)

Vänligen Näckrosen
Kanske ironi från din sida, men för info så har polisen möjlighet att köra över hastighetsbegränsningen även utan ljud & ljus påslaget.
Visst var det med glimten i ögat jag skrev mitt inlägg. Signalerade detta med emojjen ( :-) ).
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
Front v70 stöldbegärligt

Tyvärr är V/XC70 08-16 mycket stöld[…]

Skumt fel b230ft

1 bar ca Turbon är speccad för att klara[…]

Ökad komfort med 17”

@mikkiz , Har dessa 17” på vinte[…]