Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Pratade med lite Volvo-människor igår och då tog jag upp detta. Har nämligen sett flera V90/S90 med sprucken vindruta. Kan vara en tillfällighet, såklart, men både på Audin och tidigare Audi samt V70 flera... har jag kunnat köra med stenskott i månader utan att rutan har spruckit. Det visade sig att Volvo-medarbetaren jag pratade med igår har en två mån gammal S90 och vindrutan hade spruckit på hans också.

Tillfällighet? Om inte kanske det är något i konstruktionen som behöver rättas till'
Per
Har precis råkat ut för en spricka i framrutan, kan inte se något direkt stenskott, verkstan pratar dock bara om stenskott, men jag undrar jag om det kan vara spänningar i rutan som gjort det?
Bilagor
Spricka.jpg
Spricka.jpg (1.1 MiB) Visad 1009 gånger
Volvosmurf skrev:Har precis råkat ut för en spricka i framrutan, kan inte se något direkt stenskott, verkstan pratar dock bara om stenskott, men jag undrar jag om det kan vara spänningar i rutan som gjort det?
Bild

Min ruta sprack ungefär likadant efter ett minimalt stenskott och jag har för mig att fler på forumet råkat ut för detta. Det är inget Volvo tar på garanti men det känns som om rutorna spricker runt sensorerna väldigt lätt!

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Det har inte sålts så många &au[…]

Byta Oljeledning Turbo D4164T

Jag är i samma läge. Hur gjorde du?

Laddtrycksventil blir jättevarm

Nej det har jag inte kollat! Ska kolla det! Men d&[…]

Det brukar samlas en massa "bös" (l[…]