Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dfa
Har Momentum Business Advanced utrustningen på min bil vilket väl är ok, är jättenöjd med bilen, men en sak som jag reagerat på när jag har provsuttit andra Volvobilar (V90/XC90) är vilken lyft det är med läderklädsel och träpaneler, alltså Inscription utrustning som känns BETYDLIGT mycket lyxigare i mitt tycke.
Riktigt bra jobbat och smart av Volvo tycker jag att få till en sådan skillnad mellan olika utrustningsnivåer.
En för snåljåpar som mig, och en som man igentligen vill ha :D
Tycker att min bil känns premium, men interiörmässigt finns det ju ytterligare en nivå
Användarvisningsbild
av Perra83
Renault och VW är annars experter på plast. Skulle aldrig köpa en bil med tråkig insida.
På äldre XC60 kostade väl en läderbräda 10000kr extra och det är det lätt värt.
Användarvisningsbild
av snepo
Perra83 skrev:Renault och VW är annars experter på plast. Skulle aldrig köpa en bil med tråkig insida.
På äldre XC60 kostade väl en läderbräda 10000kr extra och det är det lätt värt.
Håller med dig.
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Lädret beror på utrustningsnivå. Jag har haft många lånebilar med Inscription. Kanonfint läder och även instrumentbrädan öven om jag tycker det är lite waste med just i-brädan.

Den jag har nu är Momentum och lädret känns och ser ut som krokodilpansar om ni förstår. Jag blev faktiskt förvånad att det var så grovt i strukturen. Stoffe delar var färgad plast. Men man vänjer sig snabbt.
av BiTu
Racetwin2 skrev:Lädret beror på utrustningsnivå. Jag har haft många lånebilar med Inscription. Kanonfint läder och även instrumentbrädan öven om jag tycker det är lite waste med just i-brädan.

Den jag har nu är Momentum och lädret känns och ser ut som krokodilpansar om ni förstår. Jag blev faktiskt förvånad att det var så grovt i strukturen. Stoffe delar var färgad plast. Men man vänjer sig snabbt.
Samma läder är standard i Inscription, det fina lädret du pratar om är nappa.
Användarvisningsbild
av Racetwin2
BiTu skrev:
Racetwin2 skrev:Lädret beror på utrustningsnivå. Jag har haft många lånebilar med Inscription. Kanonfint läder och även instrumentbrädan öven om jag tycker det är lite waste med just i-brädan.

Samma läder är standard i Inscription, det fina lädret du pratar om är nappa.
OK!

Det jag menar är detta som ser ut som krokodilpansar till första anblicken. Men jag börjar smått vänja mig. Första gången jag satt i bilen var jag tvungen att klämma för det såg mer ut som plast än läder :)

Bild
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Vänta tills ni får klämma på XC60 dörrsidor, de är på en helt annan nivå. Dantes inferno nivå...
Där verkar inte ens inscription och B&W hjälpa.
av TurboJonte
W.A.P.E. skrev:Vänta tills ni får klämma på XC60 dörrsidor, de är på en helt annan nivå. Dantes inferno nivå...
Där verkar inte ens inscription och B&W hjälpa.
Riktigt tråkigt med så billiga dörrsidor på nya XC60, det tog död på hela köplusten för min del. Hoppas att det kan bli något bättre på S/V60, men det är ju inte troligt.

Skickat från min ZTE A2017G via Tapatalk
Sensor innertemperatur Volvo s60 -05

Ska man vara korrekt så är inte det d&a[…]

Inkörning av ny V60 T6 2026

En Volvo laddhybrid är konstruerad för a[…]

Anslutningar motorblock B21

Ja. Mellan dina 2 och 4 i bild sitter värmepa[…]

Bensinpriser v2

Du kan vara lungn, du kan tanka din volvo om 20&[…]