Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Fick uppgraderat "all" mjukvara i bilen igår. Infotainment-systemet blev lite annorlunda, vissa saker till det bättre, andra saker till det sämre och vissa saker bara annorlunda.

Men det här stör mig ordentligt:
* Att när man visar navigatorn "maximerad" tas en stor del av skärmen upp av en idiotisk icon/prydnad
* Att man inte längre kan se momentan bränsleförbrukning. Det använder jag alltid när jag vill köra bränslesnålt. Nu allt man kan få fram är snitt på 100 km :-(

Dock, nu hoppas jag den ska sluta fel-larma och att alla inställningar ska kunna sparas. Får se hur det går, det är kanske femte eller sjätte mjukvaru-uppgraderingen sen i november på saker som inte funkat.
Bilagor
navB.JPG
navB.JPG (727.44 KiB) Visad 826 gånger
Senast redigerad av 1 buzztr, redigerad totalt 0 gånger.
buzztr skrev:Fick uppgraderat "all" mjukvara i bilen igår. Infotainment-systemet blev lite annorlunda, vissa saker till det bättre, andra saker till det sämre och vissa saker bara annorlunda.

Men det här stör mig ordentligt:
* Att när man visar navigatorn "maximerad" tas en stor del av skärmen upp av en idiotisk icon/prydnad
* Att man inte längre kan se momentan bräsnleförbrukning. Det använder jag alltid när jag vill köra bränslesnålt. Nu allt man kan få fram är snitt på 100 km :-(

Dock, nu hoppas jag den ska sluta fel-larma och att alla inställningar ska kunna sparas. Får se hur det går, det är kanske femte eller sjätte mjukvaru-uppgraderingen sen i november på saker som inte funkat.
Ang den andra frågan så letade jag också ett tag innan jag fick till detta efter uppdatering. Rattknapparna till höger på ratten har du en symbol som ser ut som en fyrkant med streck i, tryck på denna och bläddra sedan med pil upp och ned för att välja. Ad som ska visas, välj då moment förbrukning bekräfta med mitten knappen. Fixat
JimmyK skrev:Ang den andra frågan så letade jag också ett tag innan jag fick till detta efter uppdatering. Rattknapparna till höger på ratten har du en symbol som ser ut som en fyrkant med streck i, tryck på denna och bläddra sedan med pil upp och ned för att välja. Ad som ska visas, välj då moment förbrukning bekräfta med mitten knappen. Fixat
Jag hittade det till slut, på min bil skulle man välja "liter/h". Då byter den till att visa momentan förbrukning när man börjar köra :o
Min bil blev uppdaterad i veckan och det jag märkte är att efter varje omstart:
1)Placeringen på ikonerna återgår till fabriksläge.
2)Har jag 22°C inställd på förar sidan medan det är 20 på passagerar-sidan oavsett hur tempen var inställd innan jag
stängde av bilen.
3)Favoriterna i TuneIn försvinner.

Jag hörde också att en ny uppdatering är på väg som ska vara den "slutgiltiga".
Shimbir skrev:Min bil blev uppdaterad i veckan och det jag märkte är att efter varje omstart:
2)Har jag 22°C inställd på förar sidan medan det är 20 på passagerar-sidan oavsett hur tempen var inställd innan jag
stängde av bilen.

Hade du sparat de gamla inställningarna tidigare på usb? Isf är det bara att köra in dem igen så är allt som vanligt.
Krollspell skrev:
Shimbir skrev:Min bil blev uppdaterad i veckan och det jag märkte är att efter varje omstart:
stängde av bilen.

Hade du sparat de gamla inställningarna tidigare på usb? Isf är det bara att köra in dem igen så är allt som vanligt.
Du menar att jag ska återställa mina inställningar från USB varje gång jag startar bilen? Det låter ju opraktiskt.
Shimbir skrev:
Krollspell skrev:
stängde av bilen.

Du menar att jag ska återställa mina inställningar från USB varje gång jag startar bilen? Det låter ju opraktiskt.
Det blir nog så för att du har låst din profil.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
UMK skrev:
Shimbir skrev: 2)Har jag 22°C inställd på förar sidan medan det är 20 på passagerar-sidan oavsett hur tempen var inställd innan jag
stängde av bilen.
Precis, du har låst din profil. Jag upplevde precis samma sak. Det luriga var att det vara bara på förarsidan som temperaturen återställs. När jag väl låst upp min profil så kunde jag ändra inställningarna som jag ville. Efter det kunde jag låsa profilen med de nya inställningarna.
buzztr skrev:
UMK skrev:
Shimbir skrev: 2)Har jag 22°C inställd på förar sidan medan det är 20 på passagerar-sidan oavsett hur tempen var inställd innan jag
stängde av bilen.
Precis, du har låst din profil. Jag upplevde precis samma sak. Det luriga var att det vara bara på förarsidan som temperaturen återställs. När jag väl låst upp min profil så kunde jag ändra inställningarna som jag ville. Efter det kunde jag låsa profilen med de nya inställningarna.
Det stämmer faktiskt som ni säger. Tack för tipset!
Sensor innertemperatur Volvo s60 -05

Ska man vara korrekt så är inte det d&a[…]

Inkörning av ny V60 T6 2026

En Volvo laddhybrid är konstruerad för a[…]

Anslutningar motorblock B21

Ja. Mellan dina 2 och 4 i bild sitter värmepa[…]

Bensinpriser v2

Du kan vara lungn, du kan tanka din volvo om 20&[…]