Min lösa Navigon köpt 2008-2009 varnade endast för kameror i färdriktningen. Detta har jag inte lyckats få till i min V90 med inbyggd navigator. Jag har inget varningsljud men symbolen kommer upp när man närmar sig en kamera oavsett om det är i min färdriktning eller i mötande. Har jag missat något i inställningarna eller är det så här dåligt ?
Ja visst varnade lösa GPS och andra varnare endast för de i färdriktningen :D det va bättre förr. Inte en kamera missades. Hade förlorat körkort annars på den tiden. De va fulla spjäll mellan kamerorna.
Men min V60 -16 plingar till utan att ja ens lagt in en rutt el har NAV framme. Borde inte fungera sämre på nya fordon.
Uppdateringen av "nya" kameror är usel. Det verkar som om dom avsiktligt inte lägger in alla kameror. Jag passerar ofta kameror som funnits flera år och inte finns i min V90.
Volvo V60 D4 AWD R-Design Polestar -19 Såld Volvo V90 D5 -17 Såld Volvo S60 D5 Momentum -06 Såld Volvo S60 D5 Business Plus -03 Såld Audi A4 1.8 Avant -01 Såld Audi 90 2.3 Såld Audi A6 2.8 Quattro Såld Audi 100 CC