Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Elektrikern84
VolvoB20 skrev:
Elektrikern84 skrev:
VolvoB20 skrev:Vad är offroad läge ?
Ett körläge som funkar upp till 40 km/h där Bakhjulen är inkopplade direkt (ingen väntan på slirande framhjul) För ex start i backe med modd å is eller svåra terräng-körningar eller varför inte när Båttrailern ska dras upp från stranden....
Vilket skämt, Haldex Gen 4 var ju blixtsnabb, dragit upp massor med tunga båtar (+2 ton) på branta och hala ramper med både rullgrus och slemmig grön tång utan problem. Den kopplade ju in bakhjulen på millisekunder.

Stod man på en grusplan med Gen4 och duttade upp kopplingen ett snabbt ögonblick och sedan gick ut och tittade så var det 4 st exakt lika stora slirmärken under alla 4 däcken.

Ja ja ... man gör ytterligare åtgärder för att skyla över Gen5s slöhet i hårdvaran.
Jag har Gen 5 på Passat och är supernöjd över denna. De satte ju tillbaka den extra hydraulpumpen man ´tog bort i början för att spara pengar och vikt. Kommer säkert klara mig utan Off Road läget men kul ändå att ha på bilen!
A-traktor av 2,4d?

Se där ja, då kan det ju gå ialla[…]

Ökad komfort med 17”

Ja mer eller mindre. https://www.volvocarretail.[…]

Här sitter den på V70n, antar att det s[…]

Men jag förstår inte riktigt. Kan de in[…]