Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Äntligen slog min bil om till byggd idag. Lite trist att det är leverans v.23 dock... Kan väl inte ta så många veckor? Bor i småland, jönköping.

Jag har beställt en bi-fuel och det borde väl ta några veckor extra tänker jag.. någon med erfarenheter om det?
Bilagor
IMG_9170.PNG
IMG_9170.PNG (700.56 KiB) Visad 632 gånger
FilipDjurberg skrev:Jag har lev 24 och har inte fått min bil byggd än, har valt T5. Varför skulle det ta några veckor extra med bi-fuel? :(
Bor också i Jönköping! :lol:

Då lär du få din byggd när som helst förhoppningsvis :D

Enligt det jag läst på internet så gäller "min volvo" enbart när bilen är byggd på torslanda fabriken, när jah har valt bi-fuel så konverteras gasen i en annan fabrik i göteborg (ska ta ca 2 veckor). Men könns som 4 veckor från torslanda - jönköping (nässjö) är lite väl lång tid så får hoppas att den levereras så snart som möjligt :D
Philipvolvo97 skrev:
FilipDjurberg skrev:Jag har lev 24 och har inte fått min bil byggd än, har valt T5. Varför skulle det ta några veckor extra med bi-fuel? :(
Bor också i Jönköping! :lol:

Då lär du få din byggd när som helst förhoppningsvis :D

Enligt det jag läst på internet så gäller "min volvo" enbart när bilen är byggd på torslanda fabriken, när jah har valt bi-fuel så konverteras gasen i en annan fabrik i göteborg (ska ta ca 2 veckor). Men könns som 4 veckor från torslanda - jönköping (nässjö) är lite väl lång tid så får hoppas att den levereras så snart som möjligt :D
Jaha! Det visste jag inte, trodde allt gjordes "in house" får hoppas att dom skyndar på sig lite då så man förhoppningsvis får leverans ganska snart iallafall. Borde väl inte ta så lång tid att få hem den tycker man. Beroende på hur mycket ÅF har att stå i när den väl har kommit. Ska på lite stylingpaket, polestar och 22" som jag ska åka ner och lämna hos ÅF snart.. :D
Användarvisningsbild
av Robbi
Igår såg jag en trailer full med V90's åka från Göteborg riktning Stockholm. Kom att tänka på denna tråd och alla som väntar. Jag låg ett tag bakom och tittade på de härliga bilarna. Det var ett par med lite udda färg som jag inte sett förr.
Inkörning av ny V60 T6 2026

En Volvo laddhybrid är konstruerad för a[…]

Anslutningar motorblock B21

Ja. Mellan dina 2 och 4 i bild sitter värmepa[…]

Bensinpriser v2

Du kan vara lungn, du kan tanka din volvo om 20&[…]

Vi som beställt EX90

Jag fick beskedet via telefon och jag har inte f&a[…]