Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

thread skrev:Förutom att V90 i det mesta är en bättre bil än V70 enligt mig så är möjligheterna att ställa in saker det som jag verkligen gillar. Allt från att kunna bestämma hur instrumenteringen ska se ut till om regnsensorn ska komma ihåg om den var på senast. Jag hoppas det blir ännu bättre med nästa stora mjukvaruuppdatering som det ryktas om.
En sak jag tex retade mig på i min V70 var att volymen på radion alltid var på även om jag mutat den senast jag körde bilen.
Någon som vet om den minns volymer per källa?
En sak som alltid stört mig är att jag vill ha olika volymer för olika slags ljudkäller (radio, usb, bluetooth osv). Vill att den skall minnas senast ljudnivå per källa.
HOB skrev:Ja, smaken är som baken. Stolarna håller jag som ett stort steg framåt.

Annars är det premiumkänsla somimponerar mest på mig.
En liten undran. Har inte sett nån xc90 eller v90 i verkligheten. Men på bilder ser ratten väldigt plastig ut.
Ratten ser inte plastig ut när man sitter och kör. Däremot kan man generellt lura sig på beiga rattar som är vanliga i Volvo och Merca. De ser plastigare ut på bild och de blir f ö lätt smutsiga. Men plastiga är de ej...
snepo skrev:
HOB skrev:Ja, smaken är som baken. Stolarna håller jag som ett stort steg framåt.

Annars är det premiumkänsla somimponerar mest på mig.
En liten undran. Har inte sett nån xc90 eller v90 i verkligheten. Men på bilder ser ratten väldigt plastig ut.
Jag tyckte också så tills jag såg en i verkligheten. Det är lite blank plastdetaljer som ser plastigt ut på bild. 70-serien hade ju matta plastdetaljer. Smaksak, tyckte bättre om 70-seriens ratt.
Ratten är hur skön som hälst
Vilken packbox ?

Tack så mycket för svaret. Glömde […]

Tror det kan vara svårt att komma åt a[…]

Rost vid gångjärn baklucka V60 2021

eftersom det är vitt så lägg lite […]

Slang ifrån luftfilterburk

Har en V70 D4 2014 hittade en en lös slang so[…]