Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Derank skrev:Kanske därför jag klarat mig då, kör utan S/S aktiverat
Hur har du avaktiverat det?
Min bil bråkar med start/stop känns som bilen stängs av innan bilen stannar helt trots att jag har automat.
Användarvisningsbild
av gooose
Vad kul att så många kör som XC/V/S 90 och har INTE hittat instruktionsboken

Den funktionen med värmaren kallas lite slarvigt för "Dagisfunktionen"

Du startar värmaren i Appen Direktstart 20 min innan avfärd detta innebär att värmaren går igång tills du sätter dig i bilen (värmaren stänger av)och kör till dagis Ca 5 min stänger av bilen och värmaren fortsätter gå du kommer följaktligen ur från dagis och kör nu (värmaren stängs av) till macken för din efterlängtade kaffe ca 5 min körning Värmaren går åter på Efter detta skall du köra i 40 min när du väl är framme vid destinationen så fortsätter värmaren att gå Vid direktstart så går värmaren 50 minuter men med "dagis " funktionen så räknar den bort den tid som motorn är igång så i detta fall har värmaren gått 20 min före 5 mi dagis+ 5 min kaffe
Detta innebär att när du kommer fram så kommer värmaren att gå ytterligare 20 min från morgonens direktstart

Jag fick detta förklarat för mig på en utbildning jag var på inget jag har testat själv men det kan vara en del av att batterierna inte håller måttet då värmaren går mycket mer än man tror
Jag har fått det lite bekräftat från kund där jag läste ut använd tid på värmaren som var 20 gånger mer än vad han själv använt värmaren och då var bilen i kunds ägo 30 dagar
Så ni som har tillgång till instruktionsboken kan väl kolla om detta stämmer :-)-)

//GOOOSE
Användarvisningsbild
av Derank
SundanceKid skrev:
Derank skrev:Kanske därför jag klarat mig då, kör utan S/S aktiverat
Hur har du avaktiverat det?
Min bil bråkar med start/stop känns som bilen stängs av innan bilen stannar helt trots att jag har automat.
Rykt kabeln till batteriövervakningen
A-traktor av 2,4d?

Se där ja, då kan det ju gå ialla[…]

Ökad komfort med 17”

Ja mer eller mindre. https://www.volvocarretail.[…]

Här sitter den på V70n, antar att det s[…]

Men jag förstår inte riktigt. Kan de in[…]