- fre 07 apr 2017, 19:52
#1164620
Igårkväll kollade jag VOC på iPad och så att bilens position var några km fel, ute på mark utan väg.
Idag när vi körde så tryckte jag Maximera karta på centrumdisplay och scrollade lite. Efter detta så hittade den inte bilen på kartan igen.
Bilen uthämtad i onsdags och rullat 17 mil, och kontrol/checklistan som skickades till ÅF innan (som förekommer här på forumet) skulle vara genomgången. Säljaren uppgav att listan var genomgången, men det verkar som det inte hjälpte.
Blir intressant att höra vilken åtgärd som löser mina problem.
Vet någon om vi som ägare själva kan kontrollera vilka version av mjukvaror(Sensus OS, Appar) och tillhörande uppdateringar och fixar som ligger i våra bilar?
Likaså förändringsloggar, vilka datum/tid/teknikerID ?
Det borde vara en del som snart införs i VOC, tillsammans med OTA funktion på mjukvara som inte äventyrar säkerheten....
Idag när vi körde så tryckte jag Maximera karta på centrumdisplay och scrollade lite. Efter detta så hittade den inte bilen på kartan igen.
Bilen uthämtad i onsdags och rullat 17 mil, och kontrol/checklistan som skickades till ÅF innan (som förekommer här på forumet) skulle vara genomgången. Säljaren uppgav att listan var genomgången, men det verkar som det inte hjälpte.
Blir intressant att höra vilken åtgärd som löser mina problem.
Vet någon om vi som ägare själva kan kontrollera vilka version av mjukvaror(Sensus OS, Appar) och tillhörande uppdateringar och fixar som ligger i våra bilar?
Likaså förändringsloggar, vilka datum/tid/teknikerID ?
Det borde vara en del som snart införs i VOC, tillsammans med OTA funktion på mjukvara som inte äventyrar säkerheten....