Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Borlin
V90cc. Har någon erfarenhet av att city safety gripit in när djur eller människor kommit för nära?
av Gorban
I första läget varnar City Safety bara och i nästa läge bromsar bilen. Jag hade en cyklist framför mig som cyklade i vägkanten. Han var inte riktigt nykter och hade en ölflaska i handen. Helt plötsligt vinglar han till när jag ska köra förbi. Då varnade City Safety men bilen behövde inte bromsa.

Bilen har bromsat ett par gånger när den har tyckt att jag har kommit för nära bilen framför som är på väg att svänga.
av KrilleW
Inte i en V90CC men i en XC60 har jag varit med om det en gång. BIlar som stod parkerade längst gatan och en person går rätt ut i vägen. Hade det inte varit för City Safety så hade den personen fått smaka på min bil för jag hade inte haft en suck att stanna.
av Jacobsson
Fast större djur är det väl LArge Animal som går in, men det kanske är samma sak?
Att bilen bromsat i stan när man kör för nära nån bil händer... men lite så är Stockholmstrafiken..
L.A har också räddat mig från vildsvin en gång, jag hade nog fått stopp själv men den reagerade nån sekund före mig.
Det var en skarp kurva, 50kmh och så kom två svin springandes rätt ut i mitten av kurvan. Då fungerade det helt kanon!
av Lövet
Har fått tvärnit av city safety när jag körde in i en rondell efter en buss som svängde "vänster" framför mig. (Den kom från andra hållet alltså och svängde framför mig). Verkar som city safety inte förstod att det var ett rörligt objekt utan trodde att den var en vägg som stod på tvären. Bilen tvärnitade trots att det skulle varit helt fritt i rondellen när jag rullat in. Efter detta gillar jag inte city safety särskilt mycket. Hade jag haft en bil bakom mig hade jag haft nackskador nu :(
Ökad komfort med 17”

Letar efter 17” originalfälgar till v&a[…]

Handbroms

Härligt att det löser sig!

Hej Har haft hjälp att felsöka ovanst&ar[…]

Tack , det verkar vara den ! Snyggt !