Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SKJ313
Hei,

Jeg har en V90 D4 AWD Inscription, hentet den ny i januar, har kjørt ca 4.600 km. De siste dagene har jeg hørt en markant knirkelyd fra dashbordet et sted. Litt usikker på nøyaktig hvor det kommer fra, men virker som det et rundt infotainmentskjermen og/eller trepanelet (har Dark Flame Birch-paneler) over hanskerommet et sted. Det kommer og går litt, og er uavhengig av veistandard og hastighet. Det er ingenting av løsøre i bilen som er årsaken, dette har jeg naturligvis kontrollert.

Har noen andre opplevd lignende i S90/V90?

Det har vært litt kvalitetsbrister med bilen så langt, blant annet med vibrasjon i bilen (jeg har kommentert dette i en annen tråd), og jeg måtte også reparere håndtaket i taket på passasjersiden nylig, da dette var helt løst fra fabrikk. Det viste seg i etterkant at samme feil omfatter 1.500 biler (fabrikken har brukt feil bolter).

Ellers er jeg svært fornøyd med bilen, men det er naturligvis kjedelig med slike kvalitetsbrister i det som ellers er et premiumprodukt..
av SundanceKid
Vad jag kan komma fram till så är det undertill listen på instrumentpanel där interiörbelysningen sitter. Kanske är själva ledlisten som skramlar

Skickat från min Iphone
Ökad komfort med 17”

Letar efter 17” originalfälgar till v&a[…]

Handbroms

Härligt att det löser sig!

Hej Har haft hjälp att felsöka ovanst&ar[…]

Tack , det verkar vara den ! Snyggt !