Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

det ser du när du loggar in på minvolvo der står det om det är en my 17 eller my18 min är bestält 6 dec först var det en my17 men då alla modeller för my 17 tog slut fick min volvo handler ett mail om att min bil skulle han ändra i volvos bygbil då vissa av mina paket inte var dom samma som my 17 ex var backkamara i teknikpaketet som var med i lilla men är först med i stora på my 18 hoppas ni förstår vad jag menar jag har lev vecka 23 sägar dom ändrninger kan göras till 04/04 står det på minvolvo
kallo skrev:
Johanu71 skrev:
pianoman74 skrev:Börjar alla My18 att produceras v 20 på alla modeller eller de är olika från modell till modell??
Torslandaverken, Göteborg börjar sin MY18 produktion v.20
Hur det ser ut på andra fabriker vet jag inte.
Finns det andra fabriker än Torslanda som tillverkar V90? Många har precis som du rapporterat att produktionen startar vecka 20 och det låter ju troligt. Men igår kväll sökte jag för att hitta skillnader mellan MY17 och MY18 och hittade bland annat information på Volvos brittiska sida att produktionen startar 24 april, vecka 17.

http://assets.volvocars.com/uk/~/media/ ... f?la=en-gb
Fast inget där säger att detta specifikt gäller 90-serien. Produktionstart av MY18 sker enligt detta dokument generellt för Volvo v.17. Dock inte specat vilken modell. Jag antar att det är olika prod.start för olika fabriker och modeller. Jag har inte hört något annat än att Torslandaverken börjar sin MY18 produktion v.20 för 90-serien (exkl. S90 som nu skall byggas i Kina).
Jag kan ha fel (har hänt förr...) och för er som väntat länge vore det ju bara kul om jag har fel. Min V90 D4 AWD har slagit om till byggd i Torslanda så nu är det på G. Tog 9 veckor från order till byggd. Men då fick jag in en MY17 bil som redan var beställd i systemet men fortf. ändringsbar.
Mag82 skrev:Någon som gjort några större ändringar nära inpå sista dag för ändringar och påverkades isf leveranstiden? Jag har sista dag för ändringar 28/3 och leverans vecka 22. Funderar på att ändra till automat på min V90 D3e Business Advanced.
Leverans vecka 22 kvarstår efter att jag ändrade till automatlådan! :-)-) Det som ändrade sig var att sista dag för ändring flyttades fram en vecka. En annan sak som inte riktigt går ihop är att det står att det är 10 veckor kvar till leverans. Det skulle isf innebära leverans vecka 21! Kanske ÅF som får den då?
Mag82 skrev:
Mag82 skrev:Någon som gjort några större ändringar nära inpå sista dag för ändringar och påverkades isf leveranstiden? Jag har sista dag för ändringar 28/3 och leverans vecka 22. Funderar på att ändra till automat på min V90 D3e Business Advanced.
Leverans vecka 22 kvarstår efter att jag ändrade till automatlådan! :-)-) Det som ändrade sig var att sista dag för ändring flyttades fram en vecka. En annan sak som inte riktigt går ihop är att det står att det är 10 veckor kvar till leverans. Det skulle isf innebära leverans vecka 21! Kanske ÅF som får den då?
Min står som byggd sedan i måndags. 2 veckor kvar, leverans v.14.
Men enligt min ÅF idag så kommer bilen till honom den 21/3 och jag har bokat leverans v.13. ÅF kunde leverera redan fredag v.12
Man får ta infon på "Min Volvo" med en nypa salt. Det stämmer inte riktigt de sista veckorna. Ibland blir det en vecka tidigare, ibland en vecka senare. Säkrast är att kolla med ÅF någon dag efter det att bilen har slagit om till byggd. De vet då ganska exakt när bilen kommer till ÅF och man kan boka leveransdag.

Tråkigt att se, och höra, men dessv&aum[…]

Tysta sommardäck V90

Hade Pirelli P-Zero innan jag i våra kö[…]

Har du kollat om fläkten går tungt? Om […]

Hej, har tömt ut och torkat upp ca 4 liter va[…]