Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av JanneP77
I Volvos konfigurator kan man välja till reservhjul för 1900 kr till V90 CC. Jag valde inte det då jag förlitar mig på assistans vid punktering samt att det blir ett riktigt rymligt förvaringsutrymme under bagagegolvet när man inte har reservhjulet där.
Hämtade ut min CC i torsdags förra veckan och skulle stuva in en del prylar i utrymmet under. Döm om min förvåning när jag lyfter på bagagerumsgolvet och det finns ett max 5 cm djupt utrymme och under det ligger ett reservhjul (!). ?:-/

Ringde min säljare som också blev förvånad. Till slut kom han fram till att det KAN vara så att om man väljer större hjul som tillval (i mitt fall 20") får man automatiskt med ett reservhjul!
Han visste inte riktigt varför men hade en teori; De större dimensionerna har ju numera typ en skumgummimatta inne i däcket som ska dämpa buller och tydligen har inte 18" den mattan. Han trodde att det berodde på att punkteringsspray och skumgummimattan kanske inte är en bra kombo..?
Någon som har hört detta och kanske har någon mer förklaring?
av kekke
det var orginal på my17 det var det första jag kollad opp då jag inte förliter mig på punkteringspray då sa försäljarn att det var standart sen när min bil bestält för sent blev en my18 då var det inte med als och då sa försäljaren att det inte gick att kombi nera med 20 tumm då det bara var orginal fälgar som det var till för jag vart lite sne då jag vill ha ett rigtigt hjul men han sa att det inte gick att få så titta på din org spes som du fick första gången kolla om det inte står tampar spar
Användarvisningsbild
av JanneP77
kekke skrev:det var orginal på my17 det var det första jag kollad opp då jag inte förliter mig på punkteringspray då sa försäljarn att det var standart sen när min bil bestält för sent blev en my18 då var det inte med als och då sa försäljaren att det inte gick att kombi nera med 20 tumm då det bara var orginal fälgar som det var till för jag vart lite sne då jag vill ha ett rigtigt hjul men han sa att det inte gick att få så titta på din org spes som du fick första gången kolla om det inte står tampar spar
Jaha, var det standard på MY17? I min första orderbekräftelse står "Däcklagningssats med kompr" och det har stått så hela tiden även efter att jag gjort andra ändringar. Det står inte ett ord om tempaspare eller något annat liknande... Konstigt! ??:-/
av kekke
ok men jag sa till min försäljar att jag ville ha det och det gick inte att lägga till som extra tillbehör det stod på min första order att det ingick men jag kan ha missat någet han la inte till det i ordern det stod tamperspare men jag kan ha missat någet
Kvalitetsproblem med leverans av däcklagningssatsen ska ha gjort att ett antal bilar levererades med reservhjul utan extra kostnad enligt min säljare. Jag fick valet att byta tillbaka men avstod. Dock finns det som sagt inte mycket plats under luckan...

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av para
Upptäckte samma med min som jag hämtade igår. Säljaren sa bara att därunder finns däcklagningssats och kompressor men vi tittade aldrig. Så idag när jag visade en kollega bilen blev jag förvånad när det låg ett reservhjul där.
Beställde min med 19 tummare.
av Pvpjtgb
Vid en av mina ändringar i ordern, så såg jag att det ändrades till tempaspare istället för däcklagningssats, i första ordenssedeln från ÅF var det däcklagningssats. Detta skedde på ändring av order i December. Vid sista ändringen låg detta kvar då jag fick ordenssedeln från ÅF, men det står inte med på listan över tillbehör på MinVolvo sida.

Tråkigt att se, och höra, men dessv&aum[…]

Tysta sommardäck V90

Hade Pirelli P-Zero innan jag i våra kö[…]

Har du kollat om fläkten går tungt? Om […]

Hej, har tömt ut och torkat upp ca 4 liter va[…]