Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av barcusmrandt
Är det nån som har koll på hur t8'ans awd är jämfört med "vanliga" awd på de andra motorerna? Jag föreställer mig att det inte fungerar lika bra med awd som kommer av att det sitter en elmotor bak. Nån som har erfarenheter som ni kan dela med er av? Då tänker jag framför allt på awd som funktion för att hålla sig på vägen vid halt/dåligt väglag, inte för att leka tb11 i skogen
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Det funkar väldigt bra även med el-awd! Speciellt om du väljer körläget AWD. I Hybrid kan framhjulen spinna lite mer. Väljer du läge "Pure" och stänger av antispinn har du en driftmaskin! :wink:

Det viktiga är att oavsett hur mycket eller lite kräm det är i batteriet så har du awd.

Körde en D5 Inscription några tusen mil innan leverans av T8:an och klarar vintern lika bra nu.
av perhall
Konstant, mekaniskt sammankopplad, fyrhjulsdrift är väl alltid bäst. Elmotor på ena axeln sämre, men säkert oftast tillräckligt bra...

Det var ju en basal frågeställning, h&a[…]

Nästa elbil från Volvo?

Neej..jag äger S80 V8 MY2008 och V90CC T5 MY2[…]

Jag förstår inte...att köpa V90CC […]

Visa din semesterbil(d)

På grund av bl.a kamrems haveriet på […]