Jonathan81 skrev:andersuw skrev:@Jonathan81:
Från vilken källa kommer din uppgift om att man får ett PTC-element om man inte väljer till bränslevärmare till S/V90? Det står inget nämnt om något sådant element i vare sig broschyren, Bygg din Volvo, eller manualen. Det borde rimligen nämnas som en del av standardutrustningen om det faktiskt var det.
När man bygger bilen på min volvo och väljer bränslevärmaren står det PTC-element utgår.
På "Min Volvo" kan man inte "bygga" någon bil annat än via en länk till "Bygg Din Volvo" dit man lika gärna kan gå direkt. Om man där provbygger en V90 kommer det ingalunda upp någon information om något PTC-element som utgår om man väljer till bränslevärmare. Inte heller dyker det upp någon information om att man får något PTC-element om man sedan väljer bort bränslevärmaren igen.
För den händelse det spelar roll exakt vad man kryssat för innan man kommer till bränslevärmarvalet gick jag till väga på följande sätt: Gick till "Bygg Din Volvo", valde "V90" (vilket per default innebär V90 D3), gick till "utrustningsnivå", gick därifrån till "paket" och valde till sist att lägga till "klimatpaket". Det kommer då upp en ruta som klargör innehållet i det paket man lägger till men ingen information om något PTC-element som utgår. Bränslevärmaren går för övrigt inte att lägga till separat utan bara som en del av klimatpaket (med eller utan VoC).