Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

POLVO skrev:Har också problem med mitt 12v batteri, har tom laddat batteriet ett par gånger men redan efter ngn dag så funkar ändå inte parkvärmaren. Om inte volvo fixar detta så är parkvärmaren en stor blåsning och startstop kan du glömma batteriet tar slut direkt. De flesta skyller på korta kö sträckor, men vad är kort körsträcka? Vi har inte haft mer än -5grader i Göteborg och jag har inte kunnat använda parkvärmaren fullt ut en enda gång.
Bilden i xc90 katalogen stämmer inte så bra!!
Men det står i denna tråden och flera andra gällande t.ex. VoC att det kommit in en bugg i bilens programvara som orsakar de här problemen, där det även finns en tillfällig FIX som åtgärdar och kan laddas in av Volvoverkstad. :wink:
Min V90 har aldrig varit in på verkstaden ännu sedan jag fick den (var en av dom första levererade till privatkund).
Kanske därför jag inte har haft detta problem. Kör oftast bara korta sträckor och använder dagligen VOC, ibland
flera gånger per dag. Aldrig haft problem, vare sig med VOC eller batteri. Hoppas man slipper in på någon uppdatering än på ett tag.
Hämtade min V90 för en vecka sedan. Problem även här, framförallt med VOC och värmaren... :(
Men imorgon skall den till Volvo för lite uppdatering :D
Triad skrev:Kommer funka. Du har fått cmq fixen vilket är orsaken till problemet.

Skickat från min LG-D331 via Tapatalk

På min stod det inget om CMQ fix. Hade inne den den 8:e feb nu och fick batteri bytt. Kan de ha missat fixen eller när kom den?
Jag har ett likadant papper men där vissa av punkterna saknas. Är det så att dessa papper genereras från en dator när service och eventuella reparationer är gjorde enligt en checklista eller är det fritt att skriva dit vad som är gjort så teknikern kanske bara missat att skriv dit det?
Prestige Performance

Mer eller mindre så ja :-) . Sen finns det g[…]

Nästa elbil från Volvo?

Volvo har två modeller som börjar p&ari[…]

Ett annat sätt är att se det som par[…]

Flödar förgasare

Sker bara det i bland är det flottörvent[…]