Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
mathem skrev:Japp, korrekt!
I den boken jag läser står inte ens manuell låda omnämnt. Dock borde du åtminstone ha en växelindikator av något slag kan jag tycka.. mystiken tätnar...
av mathem
fjohan82 skrev:
I den boken jag läser står inte ens manuell låda omnämnt. Dock borde du åtminstone ha en växelindikator av något slag kan jag tycka.. mystiken tätnar...

Jo, det finns en växlingsindikator, en siffra visar ilagd vävel och pilar upp & ner med siffra som visar vilken växel man borde ha... Och jag gissar att någon stjärna på Volvo fått för sig att "då behövs ju ingen varvräknare...".
Användarvisningsbild
av fjohan82
mathem skrev:
fjohan82 skrev:

Jo, det finns en växlingsindikator, en siffra visar ilagd vävel och pilar upp & ner med siffra som visar vilken växel man borde ha... Och jag gissar att någon stjärna på Volvo fått för sig att "då behövs ju ingen varvräknare...".
Så kan det absolut vara. Kanske är tanken att man då ska köra efter indikatorn och ECO-mätaren...
Användarvisningsbild
av andreas 80
Låter väldigt konstigt, måste vara en miss på något sätt. Att man glömt testa manuell utan drivemode ordentligt.

Det finns ingen inställning om du klickar på knappen på höger sida av ratten, där kan man slå av/på delar av färddator.
Och inget under My Car?

Vad händer om du väljer performance tema?
av mathem
andreas 80 skrev:Låter väldigt konstigt, måste vara en miss på något sätt. Att man glömt testa manuell utan drivemode ordentligt.

Det finns ingen inställning om du klickar på knappen på höger sida av ratten, där kan man slå av/på delar av färddator.
Och inget under My Car?

Vad händer om du väljer performance tema?
Nej, inga inställningar som jag kan hitta i alla fall, "performance" temat är rött och rätt fult, men ingen varvräknare...
Trasig Renault Scenic

Ja man måste nog ha något annat ä[…]

Jag får ingen träff på detta &oum[…]

Beställde sån här https://fordonsd[…]

Har fått tillbaka styrenheten nu och det vis[…]