Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

jcartel skrev:Jag har inte riktigt fattat, vad är det man inte får tillgång till om man inte har extra SIM-kort i bilen?
Internet. Dvs kunna köra Spotify-appen i bilen, trafikinfo via RTTI m.m. Men det går lika bra att koppla upp bilen via sin telefon men jag får inte alltid det att fungera automatiskt. Jag använde först det gratis SIM-kortet från Telenor men kör nu mitt eget kort från Tre och det verkar stabilare.
Ett tips för IPhone är att köra internet via bluetooth, kan ställas in i någon lite halvt gömd meny i bilen. Det har fungerat mycket bättre för mig än via wi-fi eftersom bilen ansluter automatikt till telefonen då jag startar den, och då går både vanliga telefonkopplingen och internetdelningen igång.
Telia kör också med att man kan köra delat simkort med det telefonabonnemang MSN har.
Dvs båda räknar av på samma förbrukning. Jag kör det och det fungerar kanon!
Telenor har samma lösning. Man betalar 29kr/månad för ett extra simkort som använder samma surfpott som ens mobilabonnemang. Hastigheten är högre med denna lösning än med det simkort som ingår i Volvos startpaket tillsammans med telenor.
av dfa
thread skrev:Jag beställde gratis SIM kort via Telenor (5GB) via en länk som jag fått av säljaren på Bilia.

Kortet kom efter två dagar och igår satte jag det i modemet i bilen (under lastrumsgolvet). Efter att ha följt instruktionerna för konfigurationen så kan jag se uppe till vänster på huvudskärmen att det verkar finnas signal/täckning men jag får meddelandet "Ingen anslutning till tjänst" i Download Center appen. Jag får samma meddelande när jag ansluter bilen till min Wifi-accesspunkt hemma!?

Är det någon som varit med om något liknande? Bilen är en ny V90. Ville kolla här innan jag tar bilen till Bilia...

/F
Dum fråga kanske, men du har inte satt i kortet fel i hållaren?
Jag lyckades med det i min V40 en gång och den SIM kortshållaren såg lik ut den som sitter i V90. Det går att sätta in det fel... :|

På V90n stoppade jag bara i Telelnor korten och valde "Internet via Bilmodem". Behövde inte skriva in någon PIN alls. Sedan ser man en liten "ikon" längst upp i centerdisplayen som ser ut som ett SIM kort.
Har för mig att det står "Ingen anslutning..." i centerdisplayen även om Download Center funkar, kunde ändå ansluta och ladda ner Internetkart-appen och sedan dess funkar den bra.
Prestige Performance

Mer eller mindre så ja :-) . Sen finns det g[…]

Nästa elbil från Volvo?

Volvo har två modeller som börjar p&ari[…]

Ett annat sätt är att se det som par[…]

Flödar förgasare

Sker bara det i bland är det flottörvent[…]