Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jacobsson
En bonus vid köpet av min T8 är att staten ger mig 20000:- i premie!
Köpet gjordes i december och jag fick då reda på att jag skulle få pengarna typ nu.
Idag fick jag ett brev från volvofonans (där leasingen är, tjänstebil) där det står att dom fått pengarna och lagt in det som handpenning med resultatet att månadskostnaden sänkts.
Dom vill dock ha ett papper påskrivet för detta. Jag reflekterade först inte så mycket mer än ok, sak samma 20000 blir det till slut i alla fall.
Men sen slog det mig, räntan på mina pengar blir kanske inte så stor vinst men är detta något dom alltid gör, på alla miljöbilar (hur många säljs vet jag inte) är det 1000st är det ränta på 20 miljoner som kan inkasseras.

Långt utlägg för kort fråga.. är det någon mer som fått supermiljöbilspremien som avdrag eller som pengar på kontot?
Tror ni detta är ett sätt att tjäna extra pengar eller bara en service?
Användarvisningsbild
av joel80
Jag fick det på kontot. Trodde jag skulle få det som leasingminskning.. Jag har företagsleasing på min egna firma.
Användarvisningsbild
av FSandstrom
Jag fick det som avdrag för 3,5 år sedan, så månadskostnaden minskade.

Skickat från min F8331 via Tapatalk
av perhall
Kan inte följa din argumentation riktigt. Om lånet betalas av med 20 000 minskar ju VF:s ränteintäkter och därmed TB/räntenetto på din finansiering. Hur skulle det kunna innebära att de tjänar pengar på det hela?/PH
av Jacobsson
Givetvis förloras lite ränteintäkt för deras del men möjligheterna att få ränta på 20msek är ganska stora.
Jag tycker dock det är smart av dom och hade absolut kört på samma spår om jag satt i det läget.
Trasig Renault Scenic

Ja man måste nog ha något annat ä[…]

Jag får ingen träff på detta &oum[…]

Beställde sån här https://fordonsd[…]

Har fått tillbaka styrenheten nu och det vis[…]