Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av troubleshooter
Tycker det är toppen att de erbjuder det nu för de som vill ha det, men det är ju relativt enkelt nu eftersom de mörka partierna är lackade på V90 cc och inte alls av samma plast som tidigare

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Pekå
Nerlackad var ju supersnyggt :D Man ser släktskapet med Xc90 än mer tydligt när CC är nerlackad. Lite märkligt på CC är svarta skärmkanter standard men till Xc90 är det tvärtom. :|
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Helt underbart att man kan få slippa all knottrig ABS-plast som bara solbleks, bleks av avfettning, är jobbig att hålla ren, inte går att polera, vaxa eller lackskydda utan måste underhållas med svart "vinylglans" allt för ofta.

Snyggt var det också.
Användarvisningsbild
av JanneP77
VolvoB20 skrev:Helt underbart att man kan få slippa all knottrig ABS-plast som bara solbleks, bleks av avfettning, är jobbig att hålla ren, inte går att polera, vaxa eller lackskydda utan måste underhållas med svart "vinylglans" allt för ofta.

Snyggt var det också.
Huruvida det är snyggt med nedlackat kan vi diskutera i evighet... :D Känner dock inte igen något av det du skriver om plastdetaljerna, har aldrig haft problem med solblekning, avfettning eller att hålla det rent på min XC70. Dessutom är plasten lackad på CC om jag förstått det rätt..? Problem solved! :-)-)
av troubleshooter
Finns för och nackdelar med att det är lackat istället för den rustika plasten, man får offra lite funktion mot att det är lackerat, det är dock säkert inget som
95% av köparna lider av, det är troligtvis samma 95% som inte är ut i skogen och åker med sin cross country, jag är villig att erkänna att jag är en av dem =)

Så farlig tycker jag inte att den ser ut som nedlackad
V90CC.jpg
V90CC.jpg (72.31 KiB) Visad 495 gånger
Trasig Renault Scenic

Ja man måste nog ha något annat ä[…]

Jag får ingen träff på detta &oum[…]

Beställde sån här https://fordonsd[…]

Har fått tillbaka styrenheten nu och det vis[…]