Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sony
Jag beställde en D4 awd polstar inscription. Valet var mellan T5 och D4. Pratade med några säljare som sa att D4 kpommer ha bättre andrahandsvärde/lättare såld än T5 plus att D4 drar ca 0.25 mindre än T5 som är också ett plus.
av jiffi
sony skrev:Jag beställde en D4 awd polstar inscription. Valet var mellan T5 och D4. Pratade med några säljare som sa att D4 kpommer ha bättre andrahandsvärde/lättare såld än T5 plus att D4 drar ca 0.25 mindre än T5 som är också ett plus.

Gör samma val fast mellan D5 och T6..... blir inte riktigt klok på hur man skall tänka. T6 är ju så härlig men drar lite mer, för ållandet med D5 är som beskrivs ovan, typ. Den stora frågan är hur det blir med diesel i framtiden. Tänker på skandaler, städer som förbjuder osv. Står vi inför ett nytt skifte där bensin blir det minst onda av fossila bränslen? Kanske är så men frågan är om det sker inom 36 mån som är den tidshorisont jag har för mitt bilägande. Om inte kommer nog diesel ha ett bättre värde....vem vet?
Användarvisningsbild
av sony
jiffi skrev:
sony skrev:Jag beställde en D4 awd polstar inscription. Valet var mellan T5 och D4. Pratade med några säljare som sa att D4 kpommer ha bättre andrahandsvärde/lättare såld än T5 plus att D4 drar ca 0.25 mindre än T5 som är också ett plus.

Gör samma val fast mellan D5 och T6..... blir inte riktigt klok på hur man skall tänka. T6 är ju så härlig men drar lite mer, för ållandet med D5 är som beskrivs ovan, typ. Den stora frågan är hur det blir med diesel i framtiden. Tänker på skandaler, städer som förbjuder osv. Står vi inför ett nytt skifte där bensin blir det minst onda av fossila bränslen? Kanske är så men frågan är om det sker inom 36 mån som är den tidshorisont jag har för mitt bilägande. Om inte kommer nog diesel ha ett bättre värde....vem vet?

Frågade just angående Disel och förbudet. Han sa att detta ifall om det skulle bli nåt i Sverige kommer hända suksesivt typ 10 års plan eftersom varanan bil i sverige är disel idag.
av jiffi
sony skrev:
jiffi skrev:

Frågade just angående Disel och förbudet. Han sa att detta ifall om det skulle bli nåt i Sverige kommer hända suksesivt typ 10 års plan eftersom varanan bil i sverige är disel idag.
Jo men vad skall dom säga.... hur blev det i Oslo
Användarvisningsbild
av sony
Jag vet inte hur försäljningen såg ut i Poslo men tex i GBG säljs det väldigt många Disel bilar. Man vet aldrig men vi får hoppas
av Pekå
Jag skulle satsa på en T6a, om man tänker framtid så visar Volvo tydligt vart vi är på väg.Små snåla o starka motorer. Förvisso lite högre förbrukning jämfört med diesel men kör man inte så vansinnigt mycket så blir skillnaden inte så stor. Den största kostnaden på en bil är ändå värdeminskningen.Så i det sammanhanget skulle jag definitivt gå på T6an dessutom lite lägre skatt och tystare.
Användarvisningsbild
av GustavB
Pekå skrev:Jag skulle satsa på en T6a, om man tänker framtid så visar Volvo tydligt vart vi är på väg.Små snåla o starka motorer. Förvisso lite högre förbrukning jämfört med diesel men kör man inte så vansinnigt mycket så blir skillnaden inte så stor. Den största kostnaden på en bil är ändå värdeminskningen.Så i det sammanhanget skulle jag definitivt gå på T6an dessutom lite lägre skatt och tystare.
Ja men titta på andrahandsvärdena på gamla XC90, XC60, XC70 osv. bensin vs diesel. Då ser du att dieslarna står betydligt högre. Det lär väl fortsätta se lika dant ut fram till nästa bilbyte.

Bättre man väljer motor efter egna preferenser, tycke och smak vad gäller motorkaraktär osv. Andrahandsvärden är i för mig aldrig en parameter vid nybilsköp.
Användarvisningsbild
av sony
En T6 är en T6 om pengarna inte styrde skulle jag välja den utan tvekan själv..
av Jacobsson
Jag tycker som många här att man ska välja utifrån vad man själv gillar bäst.
Sen om man tappar några extra tusenlappar för att man valde en motor som många som köper beggat inte vill ha så får det vara så, det är inte så att köpa ny bil är en lysande investering i alla fall..
Men, av egen erfarenhet så kan jag hålla med om att diesel verkar vara mer lättsålt som beggat. har haft många Volvo dieslar genom åren och där är det två saker som gjort bilarna lättsålda, diesel och dragkrok, bilarna ska ofta dra släp, båtar, hästar, husvagnar och så vidare. tror det är därför många vill ha dessa bilar (enligt mig).
  • 1
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44

Någon som vet var man kan köpa denn[…]

Ni behöver heller inte lösa ett problem […]

Vanlig service kan hjälpa (olja, filter m.m).[…]

V70 T5 -05 DSTC/ABS fel

Okej här kommer en uppdatering. Fick tummen u[…]