Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

dozking skrev:
cstigson skrev:Beställde 18" original (5 spoke som ingår i momentum) med dubbdäck för 14000:-. Bilia hade an kampanj där de erbjöd 30% rabatt på vinterdäck för kunder som beställt ny V90/S90 i oktober. För 15500:- fick jag 18" 10 spoke turbineker, även den från momentum och Nokian Hakka 8.

Bilen är beställd via ramavtal, men vinterhjulskampanjen gällde alla köpare.
Trevligt! skall kolla med min säljare. Dock inte köpt bilen på Bilia. 10% på 19600 blev jag erbjuden. Jag får prova igen.

MVH
Fredde
En ÅF i Lidköping säljer kompletta 18" för 14995 på blocket.
Vi köpte Zlatan 21" fälgarna på sidan av från en annan åf som hade 25% rabatt på komplett sats. Så vi kommer kränga av sommar däcken på standardfälgarna å göra en bra deal med en däckfirma på nya hakka8or och dom får våra sommar däck.

Sen när jag kollat med min säljare så är det inte akut för dom att leverera bilen när den är klar utan man kan få vänta några veckor om man känner för det. Borde va så för alla?
Lånar tråden lite och ställer om frågan till kompletta hjul för V90 CC istället.

Får förhopppningsvis min v 12 och känner att det är lite tidigt att rulla ut på sommardäcken då Värmland är hemvist och även med kommande påsklov i Sälenfjällen.

Har tittar lite på Volvos egna paket med 19" tillbehörsfälg 5-dubbelekrad, Black diamond cut som finns på bygg don Volvo för 21,500:-
Dock vill min ÅF ha 28.000:- för denna kombination vilket känns lite saftigt.

Som sagt, tips mottages tacksamt på era idéer och förslag.

Se där jag skulle inte ha använt mina 25[…]

Kamremsdrev vevaxel

Har haft det borta för att byta packning till[…]

Trasig Renault Scenic

Jag imponeras också över mängden j[…]

Någon som vet var man kan köpa denn[…]