Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
Läste i nya ams (tyska) att chefredaktören och redaktionen tycker att V90 är snyggaste kombin. Är väl bara att hålla med. BMW, Audi, Merca m fl känns ju inte så kul om man jämför...

vad tycker ni?

Synd att den kommer bli så vanlig snart... i Sverige

De tyckte dessutom att en V90 D4 Kinetic för 48 000 euro är "sehr preiswert" - mycket prisvärd!
Användarvisningsbild
av jcartel
Finns ens Kinetic på den tyska marknaden? Trodde det är framför allt i Sverige med alla tjänstebilar för 7,5 pbb här som den utrustningsnivån finns.
Sen är väl Volvo generellt dyrare i Tyskland än Sverige även för samma utrustningsnivå.
av BiTu
Alexander skrev:Jo den är snygg men om man tycker 48 000 € är prisvärt för en Kinetic så kan man tvivla på omdömet :lol:
Utrustningsnivån påverkar väl inte grundlinjerna?
av mazon
Utrustningen stämmer inte mot svenska marknaden. Sen, har dom andra rabatter i tyskland. Det är slutpriser som är intressant.
Men för att hålla sig till ämnet, ska bli intressant att se om Volvo tar marknad i Tyskland
av Primus
Jag tycker den är grymt snygg. När jag snart ska byta bil så har jag tre typer att välja mellan.
- Billig(av de utpekade alternativen)
V60 D5 Twin Engine eller Passat GTE
- Häftig
Tesla model S
- Snygg
V90

Tycker ändå att det säger något om modellens estetiska dragningskraft. Självklart är ovanstående grovt förenklat. Men det ligger ett uns av sanning i det.

Amerikanare är de största exponente[…]

Ny Kartuppdatering

Då bör du ju ha passerat sådana g[…]

Falsklarm av insekt?

Visst. Har haft problem med att flugor/fjäril[…]

Har du kollat att hylsorna i reläsockeln (i e[…]