Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Såg en intressant frågeställning på http://forums.swedespeed.com/showthread ... all-people

Är det någon här som vet om det är möjligt? Är själv inte riktigt så lång men kan hålla med om att det inte är superenkelt att se till så att man ser hela displayen på ett bra sätt. Har iofs inte lagt ner så mycket tid på det (vår XC90 har ju inte kommit än) då vi bara haft lånebilar

HUD height for tall people
My height is 193cm (6 feet 4 inches) and even after adjusting HUD height to the lowest vertical position and the seat to lowest possible setting. I have to slouch a bit in order to fully see it. Maybe someone knows if it is possible to program it at the dealer so that it would be lower? There is still lots of space in the HUD screen and it's odd that Volvo overlooked this. I am not that high so this problem should be evident for lots of people. It's especially inconvenient if the front of the seat is raised at maximum (so that your knees go up). Then HUD gets out of your sight completely.
Har också märkt det på bilar jag har provat. Är själv 193cm har alltid fått justera HUD ner till lägsta läget men även då kunde man ibland inte se övre delen om man försökte sätta sig lite mer upprätt.

Kändes som att projektorn satt ganska långt in i instrumentpanelen och detaljen ovanför den kom i vägen om man satt för högt. I så fall skulle displayen behöva sitta längre ner eller längre ut för att tillåta en bredare vinkel mellan ögat och skärmen, tveksamt om det går att ändra position på displayen - känns som allt är fixerat där inne.
Volvo som annars brukar bygga bra bilar för långa människor tycker jag har missat flera saker. Bland annat kan jag inte justera upp ratten tillräckligt högt på S/V90 tycker jag. Ett problem jag aldrig upplevt i någon annan bil tidigare.

/Martin <- Lång..
Jag är 186cm och tycker också att detta är ett problem. Vill gärna sitta högra än jag gör men det går inte för då ser jag inte headupen, ens när den sitter som lägst i rutan.
MartinS skrev:Volvo som annars brukar bygga bra bilar för långa människor tycker jag har missat flera saker. Bland annat kan jag inte justera upp ratten tillräckligt högt på S/V90 tycker jag. Ett problem jag aldrig upplevt i någon annan bil tidigare.

/Martin <- Lång..
Precis min upplevelse av V90 när jag provkörde den. Hela bilen kändes liten i jämförelse med V70. Jag är ca 183 cm.
Flödar förgasare

Sker bara det i bland är det flottörvent[…]

Tror inte vi behöver en tråd om vad ba[…]

Ny Kartuppdatering

Då bör du ju ha passerat sådana g[…]

Falsklarm av insekt?

Visst. Har haft problem med att flugor/fjäril[…]