Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JE Jr
dfa skrev:
KrilleW skrev:Det skiljer sig så lite i ET att spacers inte behövs.

Det som händer om du sätter V70-fälgar på en V90 är att fälgen kommer flytta in 2,5 mm.
Det stämmer inte, alla V70 fälgar har inte samma ET då man har ändrat det genom åren.
Nyare fälgar till V70 har ett ET mått på 55mm så man måste kolla för just den fälgen som man funderar på och sedan göra sitt val.

Nja, det beror på fälgens bredd om det är 50 eller 55mm

mvh
av dfa
JE Jr skrev:
dfa skrev:

Det som händer om du sätter V70-fälgar på en V90 är att fälgen kommer flytta in 2,5 mm.
Det stämmer inte, alla V70 fälgar har inte samma ET då man har ändrat det genom åren.
Nyare fälgar till V70 har ett ET mått på 55mm så man måste kolla för just den fälgen som man funderar på och sedan göra sitt val.

Nja, det beror på fälgens bredd om det är 50 eller 55mm

mvh
Tack, det hade jag inte noterat.
Sedan skiljer sig ju ET för S och V90 också beroende på dimension på fälgen.
av KrilleW
dfa skrev:

Jag baserar det på de uppgifter som TS presenterar, inget annat. Givetvis måste man titta på fälgen i sig vilken ET de har, men fet är ju rätt uppenbart.
Grillchips Tesla Model 3 SR+ MY21

Det här var ju kul! https://i.imgur.com/334d[…]

Oljeläckage V70n 2001 2,4t

Svårt att svara på, men om det är[…]

Börja med att göra rent tomgångsmo[…]

Jag har fortsatt min lilla utredning och det verka[…]