Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bruce71
dfa skrev:
Bruce71 skrev:Min V90 D4 Kinetic Business blev orderlagd under förra veckan, har fått v11-12 som första besked. Verkar helt klart som om Volvo nu har tryckt på gasen, antingen högre förtroende i att alla delar lirar ihop eller att de har adderat ett skift till.

Trodde att jag skulle få vänta till slutet av april/början av maj men mitten av mars låter ju betydligt bättre, dock så lär det väl bli en MY17 då gissar jag.
Har funderat lite kring detta med leveranstider och tror det är så här ( alla som vet hur det igenligen är kan börja skratta)
Du kan ändra en bil fram till cirka 6 veckor innan leverans så om du får "kort" leveranstid beror det nog på att du får en bil som ÅF redan bokat och sedan ändrar åt dig. Det är bara att vara glad :D . Precis så hade jag gjort om jag vore ÅF och det var 6 månaders leveranstid, jag skulle förboka ett antal för att kunna få ut dem till kund snabbare. För MY17 för V90 är ju fullbokad säger man ju officiellt, så om din ÅF inte har någon förbokad borde leveranstiden vara cirka 6 månader.

För XC90 däremot verkar leveranstiden legat runt 3-4 månader ett tag nu och det finns fortfarande MY17 kvar som kan byggas.

Skall försöka släppa detta nu, men är fortfarande lite grinig för att jag själv väntat 8 månader... :roll:
Så är det nog.
av AbcPori
AbcPori skrev:Beställde min bil (V90 D4 awd) i augusti (Finland). Leverans skulle vara i slutet av december, men fick höra att det skjuts upp igen. Ringe upp och frågade efter leveransen, och fick som svar "vi återkommer så fort som möjligt med mera uppgifter". Detta var förra veckan :)
Fick just meddelande från Bilia att bilen kan hämtas den 9.1. Totalt 26 veckor för en V90 D4 AWD Inscription.
Falsklarm av insekt?

Det verkar rimligt att om en skalbagge förl&a[…]

Ny Kartuppdatering

Det är nu en vecka som jag försöker[…]

Har nu bytt bränsletrycksgivare och nu ä[…]

Amerikanare är de största exponenter[…]