Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

När man gillar bilar med mycket utrustning men samtidigt har en fast basbeloppsgräns att köpa tjänstebil för blir varje hundralapp viktig. Då retar det mig något grymt att Volvoåterförsäljarna genomgående tycks sätta mycket högre priser än vad Volvo redovisar officiellt.

Jag har kollat med ett par olika återförsäljare runt Stockholm och påslaget på själva bilen verkar ligga på 4-5000 kr utöver Volvos officiella priser. Med tillvalen är det ännu värre: Där är påslaget ofta omkring 10 % innan ramavtalsrabatten på (i mitt fall) 11 % dras av ... Handlarna har alltså genom sin bruttoprissättning i praktiken satt ramavtalsrabatten ur spel, åtminstone på tillvalen. Ett sånt här trixande har jag aldrig varit med om hos något annat märke.

Finns det någon enda återförsäljare som ligger i närheten av Volvos priser? Ska man behöva ringa/mejla runt till Sveriges alla Volvoåterförsäljare för att hitta bästa pris trots att man har ramavtal?
Tack för det tipset, filippb! De slår helt riktigt på 3000 kr på bilen och 300 extra för metalliclack men annars stämmer det att de tillval jag tittat på är prissatta enligt listan. Bäst hittills!
Ännu bättre, då ska jag kontakta dem i morgon. Tack!

Byt Batteri !

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]