Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av alda2
Hej alla!
Skall beställas V90 som tjänstebil. Inser att det är rätt stor skillnad på pris mellan Business och Business Advanced. Även om jag uppgraderar klädsel och lägger till dimljus så är skillnaden stor.
Instrumentet skiljer och sedan är det ju lite mer krom på business advanced men annars ser jag ingen större skillnad. Vad är det jag missar?
Är trösklar lackade på båda varianter?
En helt annan fråga, ser ingen spec på att det är blåtandsuppkoppling men jag antar att det är standard?

Skall jag gå på D4 med 8-steg aut Business eller D3 6-steg och Business advanced? Hur hade ni gjort?

Tack på förhand!
//David
av oykkh
Hej. Är det inte så att buisness är till kinitic och buisness advanced är till momentum. Jag har fått en bra offert på en v90 momentum med buisness advanced och navigation. Svart solid på privatleasing som jag är nöjd med. Väntar bara på rätt tid att slå till. Lycka till. Tänk på att du får den mindre förar displayen på 8 tum istället för 12.3 om du väljer buisness

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
oykkh skrev:Hej. Är det inte så att buisness är till kinitic och buisness advanced är till momentum. Jag har fått en bra offert på en v90 momentum med buisness advanced och navigation. Svart solid på privatleasing som jag är nöjd med. Väntar bara på rätt tid att slå till. Lycka till. Tänk på att du får den mindre förar displayen på 8 tum istället för 12.3 om du väljer buisness
Får man fråga vad den kommer kosta /mån?
Business = Kinetic med ett paket.
Business Advanced = Momentum med ett paket.

Jag tycker inte heller att skillnaderna mellan utrustningen i Kinetic och Momentum är så enorma, men man måste ju välja Momentum för att kunna välja till till exempel taklucka.

Började med att bilen larmade om låg ba[…]

Koppling föll i golvet

Vanligt fel att slavvylindern vid växell&arin[…]

Volvo V70 årmodell 2000

Provar kanske Corteco och sparar en slant på[…]

Sedan är det så att säkringen klar[…]