Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ansjo
Jag kommer från Xc70, så då är det mesta en gokart :roll:
Provade en R-design XC60 innan jag beställde min, och den hade sportchassi och jag tyckte den blev alldeles för stökig att köra. Vi har mycket kullersten i stan, och det var ingen höjdare. Men det var min åsikt, och hoppas det är ok att jag har en annan uppfattning :???:?
av Amli
Jag har själv haft en XC70, visserligen med Four-C som hjälper, men jag förstår precis vad du menar :)

Självklart ska du ha en egen åsikt, jag drev bara med dig. Jag ber om ursäkt om det framstod som något annat.
av Persvante
Helblodsprinsen skrev:Uppdaterar tråden med att jag till sist beställde en XC60 D4 FWD Automat Classic Summum. Nu ska man bara vänta 10 veckor...
Den blir du nog nöjd med, tänker då på kombinationen motor och växellåda!
För mig gör det inget att den bara är framhjulsdriven.
av Helblodsprinsen
Persvante skrev:
Helblodsprinsen skrev:Uppdaterar tråden med att jag till sist beställde en XC60 D4 FWD Automat Classic Summum. Nu ska man bara vänta 10 veckor...
Den blir du nog nöjd med, tänker då på kombinationen motor och växellåda!
För mig gör det inget att den bara är framhjulsdriven.
Ja jag tänkte samma sak. Har aldrig haft en AWD förut och har inte riktigt känt att jag saknar det heller.

Därför valde jag FWD med den nya VEA-motorn och nya 8-stegade automatlådan. Har dock bara provkört en XC60 och kommer inte ihåg om det var en FWD med nya motorn/lådan eller en AWD med gamla. Är det stor skillnad?

Började med att bilen larmade om låg ba[…]

Koppling föll i golvet

Vanligt fel att slavvylindern vid växell&arin[…]

Volvo V70 årmodell 2000

Provar kanske Corteco och sparar en slant på[…]

Sedan är det så att säkringen klar[…]