Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jg1976
Beställde i Mars 2016 ny Volvo S90 Inscription. Leverans bekräftat till vecka 45. Nu framflyttad till vecka 46 (genom minvolvo.se) och undrar över vad som händer om Volvo flyttar fram leverans ytterligare? Hur länge kan Volvo hålla på att flytta fram leveransen?
Inte helt glasklart och det lämnar utrymme för tolkning. Det är dock väsentligt att du uppmanar säljaren att leverera bilen på utlovat datum om du vid ytterligare försening ska kunna häva köpet:

https://goo.gl/W2Xu0T
Inte mycket att göra, jag har bekanta som fått vänta i äver 2månader extra på deras bilar. Det värsta exemplet jag själv var med om var när jag beställde en ny Crafter ( den jag använder i jobbet ) det skulle ta ca 16v, det tog 11månader!
av nypon
Hej
Idag ringde säljaren och sa att min v90 hade kommit. Jag loggade in på minvolvo häromdagen och enligt den hade de inte ens börjat bygga bilen och leverans var om 2-3 veckor.

Med detta vill jag säga att du kan nog inte helt lita på hemsidan. Ring din säljare och kontrollera, är nog säkraste.

Min bil blev framflyttad ca 1 mån från första lev datumet. Blev något fel på fabriken när de drog igång nya linjen och jag tror mer eller mindre alla bilar blev ett par veckor försenade.
Användarvisningsbild
av Vojje
läs avtalet. normalt kan man ge säljaren 4 veckor att leverera. efter det har man rätt att häva...
men du måste själv uppmana säljaren att leverera. annars godkänner du förseningen..
Användarvisningsbild
av Derank
Vojje skrev:läs avtalet. normalt kan man ge säljaren 4 veckor att leverera. efter det har man rätt att häva...
men du måste själv uppmana säljaren att leverera. annars godkänner du förseningen..

Lär ju vara få som häver och lägger en ny beställning och sedan vänta ännu längre, och som redan sagt, infon på min volvo stämmer ju inte allt, min stod som order lagd efter att jag hämtat ut bilen tom, 14v tog det.
Användarvisningsbild
av Vojje
är det en sak som jag lärt mig av erfarenhet så är det att om leveransen av en vara drar ut på tiden så blir det också problem med produkten när den väl levereras...

Började med att bilen larmade om låg ba[…]

Koppling föll i golvet

Vanligt fel att slavvylindern vid växell&arin[…]

Volvo V70 årmodell 2000

Provar kanske Corteco och sparar en slant på[…]

Sedan är det så att säkringen klar[…]