Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Oldman99
Har beställt en V90 Cross Country Pro. Preliminär leveranstid vecka 11. Jag hade det automatiska insynsskyddet med i offerten. Det som gör mig fundersam är att säljaren tog bort det när han skickade in beställningen med motiveringen att det är standard. Priset sänktes med motsvarande belopp. Ni som har fått era bilar. Är det ”semiautomatiska” insynsskyddet som är standard verkligen elektriskt?
av Kingboborules
Det är inte standard enligt min säljare och ej heller enligt byggappen. Jag har det som singeloption i min beställning.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Oldman99
Jag tror heller inte det är standard, men vad är "insynsskydd semi automatisk" som finns på tredje raden på enklaste utrustningsnivån "cross country" respektive "kinetic"?
av Gorban
Jag misstänker att semiautomatiskt är som det var på BMW förr i tiden. Att det går upp av sig själv men att man får dra ner det med handkraft innan man stänger luckan. Jag har beställt det automatiska skyddet till min V90 som jag hämtar nästa vecka. Jag skulle bli galen om jag fick komma ihåg att dra ner insynsskyddet själv när jag haft automatik på mina BMW i flera år.

Började med att bilen larmade om låg ba[…]

Koppling föll i golvet

Vanligt fel att slavvylindern vid växell&arin[…]

Volvo V70 årmodell 2000

Provar kanske Corteco och sparar en slant på[…]

Sedan är det så att säkringen klar[…]