Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Wistra
Någon som kan svara på om det är fel på på min Volvo on call? Alla funktioner fungerar som dom ska om jag inte har aktiverat bilmodemet men så fort jag aktiverar bilmodemet så slutar bara timerfunktionen att fungera i appen.
Jag kan fortfarande starta värmaren direkt via appen men försöker jag ställa en tid som den ska gå på så blir det rött längst ner och så står det "kunde inte sätta timer för förkonditionering".
Ska det vara så eller är det nått fel?
av jodo2017
Wistra skrev:Någon som kan svara på om det är fel på på min Volvo on call? Alla funktioner fungerar som dom ska om jag inte har aktiverat bilmodemet men så fort jag aktiverar bilmodemet så slutar bara timerfunktionen att fungera i appen.
Jag kan fortfarande starta värmaren direkt via appen men försöker jag ställa en tid som den ska gå på så blir det rött längst ner och så står det "kunde inte sätta timer för förkonditionering".
Det ska nog inte vara så och jag märkte precis att jag har exakt samma problem! Bild
av Erik3414
jodo2017 skrev:
Wistra skrev:Någon som kan svara på om det är fel på på min Volvo on call? Alla funktioner fungerar som dom ska om jag inte har aktiverat bilmodemet men så fort jag aktiverar bilmodemet så slutar bara timerfunktionen att fungera i appen.
Det ska nog inte vara så och jag märkte precis att jag har exakt samma problem! Bild
Jag har mitt modem aktiverat med Telia simkort och för mig så funkade det hur bra som helst att ställa timern
av Wistra
Erik3414 skrev:
jodo2017 skrev:
Jag har mitt modem aktiverat med Telia simkort och för mig så funkade det hur bra som helst att ställa timern
Då ska jag prata med volvo on call och kolla om dom kan reda ut vad problemet är. Tack!

Började med att bilen larmade om låg ba[…]

Koppling föll i golvet

Vanligt fel att slavvylindern vid växell&arin[…]

Volvo V70 årmodell 2000

Provar kanske Corteco och sparar en slant på[…]

Sedan är det så att säkringen klar[…]