Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
Det är ganska intressant detta med AWD i kombination med T5. En observation som dock inte gäller 90-modellerna, utan S60 CC T5 AWD, är att denna kombination finns i Tjeckien (där jag är just nu, såg en idag på stan) och även i Tyskland, i USA och även Danmark, men som bekant inte i Sverige... Åtminstone den som saluförs i Danmark har den nya VEA-motorn och 8-stegad automat. Även V60 CC T5 AWD finns i Danmark, så man kan ju helt klart fundera på hur Volvo värdesätter sin hemmamarknad....
fjohan82 skrev:Det är ganska intressant detta med AWD i kombination med T5. En observation som dock inte gäller 90-modellerna, utan S60 CC T5 AWD, är att denna kombination finns i Tjeckien (där jag är just nu, såg en idag på stan) och även i Tyskland, i USA och även Danmark, men som bekant inte i Sverige... Åtminstone den som saluförs i Danmark har den nya VEA-motorn och 8-stegad automat. Även V60 CC T5 AWD finns i Danmark, så man kan ju helt klart fundera på hur Volvo värdesätter sin hemmamarknad....

Volvo skiter i "sin" hemmamarknad. Att Volvo "kommer" ifrån Sverige är idag enbart en PR-grej, inget mer.
av OKOKOK
Som andrabil har vi en V60cc T5. Valet stod mellan bensin eller diesel med AWD. T5 var det enda bensinalternativet då så det fick bli det. Kan nu konstatera att bilen hade mått bra av AWD. Antingen är motorn för stark, bilen för lätt eller så vet inte jag hur man ska trycks på gaspedalen. Trycker man till tex när man ska svänga ut på en väg så känns det som att den skuttar fram iom att man svänger och accelererar samtidigt.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

När min V70 var ny så gjorde Volvo tv&[…]

Luktar avgaser i kupen

Jag gissar att det är den här slangen[…]

Beställa ny V90 T6 recharge

Komfort ja... Jag gick från XC70 till XC90. […]

Gäller tidigare modeller som jag först&a[…]