Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

patnil68 skrev:
Gorban skrev:
patnil68 skrev:Idag får jag reda på att Valnöten verkar försvinna som standardpanel till XC90 MY17 Inscription from prod.vecka 32. Därefter blir det Metal mesh som panel. Jag vet ännu inte heller om valnöten försvinner helt eller om det blir ett pristillägg om man vill ha valnöten.
Jäkligt trist eftersom jag har beställt bil för ett tag sedan och valde Amber som klädselfärg och svart innertak (som är standard till den färgen) samt valnötspaneler som gör det riktigt snyggt i kombination !
Har du beställt bilen med valnöt kommer du givetvis att få bilen med valnöt. Avtal gäller. Börjar Volvo ta extra betalt för valnöten får de ändå leverera din bil med valnöt utan pristillägg. Kan de inte längre leverera valnöt till XC90 av något skäl måste säljaren kontakta dig om detta och då ska du givetvis begära kompensation.

Snygg kombo annars. Har själv valt Amber och valnöt till min V90.
Har idag pratat med min säljare och han bekräftar att Volvo centralt gjort ändring i utrustning för bilar som kommer att byggas efter produktionsvecka 32.
Detta utan att meddela i de interna kanaler säljarna har tillgång till. Min ÅF fick gå in i min kundorder och lägga till paneler Linear Walnut manuellt och fick själva ta den merkostnad som uppstår för bilen. För mig löste det sig smidigt, men om inte ändring hade gjorts, hade kärran kommit med paneler i metall....

Kan vara bra att veta för Er som har lagt en beställning för S/V90 och XC90 och har en planerad produktionsstart efter vecka 32 - och har beställt valnöt i samband med Inscription !
Mvh. /Patric
Menar du att detta även gäller S90/V90? Det kommer ju att bli katastrof för återförsäljarna. Varenda Inscription som har sålts hittills är väl beställd med valnöten så det blir stora kostnader att ta. Ska genast kontakta min säljare.
Jag har nu varit i kontakt med min säljare angående min V90 D5 Inscription med Amber/charcoal och walnut. Min säljare bekräftar att bilar beställda efter 22/5 kommer att få metal mesh och inte walnut som standard om man beställer Inscription. Eftersom min bil beställdes i april så berörs inte den och jag får walnut enligt säljaren.
DanskaSiden skrev:Linear Walnut ser fantastisk ud med "blond" läder. Problemet er at Volvo har limiteret "Linear Walnut" på S90eren og V90eren til "Inscription" modellen. På Momentum modellen kan man bara vælge "Dark flame birch" som ekstra panelinlägg men den passer inte så bra til en ellers lys interiør.
Trist att valnöten inte kan väljas till Momentum Business Advanced :( Hade gärna valt till valnöten då den är riktigt fin.
Jeg har bestilt V90 D5 Inscription med Linear Walnut, men har fått beskjed om dette ikke kan leveres og må byttes ut med Metal Mesh som jeg mener ikke er i nærheten av Linear Walnut i premium følelse.

Volvo har visstnok problemer med en underleverandør og Linear Walnut kan ikke leveres forutsigbart før langt inn i 2017. Det er beskjeden fra Volvo Norge.

Har noen fått samme beskjed i Sverige? Andre fra Norge som har hørt det samme?

Jeg kan gjerne få bilen levert nå med Metal Mesh, men da får de bytte alle panelene til Linear Walnut når dette kan skaffes...

Sent from my iPhone using Tapatalk
Min V90 står som orderlagd med leverans vecka 38. Har inte hört mer om valnöten än det jag skrev längre upp om att walnut inte längre är standard för Inscription från och med 22/5. Jag beställde i april.

När beställde du superluxus?
Gorban skrev:Min V90 står som orderlagd med leverans vecka 38. Har inte hört mer om valnöten än det jag skrev längre upp om att walnut inte längre är standard för Inscription från och med 22/5. Jag beställde i april.

När beställde du superluxus?
11/3. Min ÅF skulle komme tilbake til meg med alternative løsninger neste uke. Opprinnelig levering var v38, men er nå flyttet til v40.

Sent from my iPhone using Tapatalk

När min V70 var ny så gjorde Volvo tv&[…]

Luktar avgaser i kupen

Jag gissar att det är den här slangen[…]

Beställa ny V90 T6 recharge

Komfort ja... Jag gick från XC70 till XC90. […]

Gäller tidigare modeller som jag först&a[…]