Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Henry_Fågeljazz
Henry_Fågeljazz skrev:Har alltid beställt mina vagnar med laminerade rutor runt om.

Ser nu att bakrutan (XC90) inte längre är laminerad. Vad är orsaken till detta? Går det inte att få alla rutorna laminerade längre? :???:

Henry
Väcker liv i min gamla tråd om det är ok för er. Tycker inte att jag har fått något bra svar på min fundering ovan. Nya fakta har kanske inkommit när det gäller min frågeställning?

/Henry
Användarvisningsbild
av hållundan
Henry_Fågeljazz skrev:
Henry_Fågeljazz skrev:Har alltid beställt mina vagnar med laminerade rutor runt om.

Ser nu att bakrutan (XC90) inte längre är laminerad. Vad är orsaken till detta? Går det inte att få alla rutorna laminerade längre? :???:

Henry
Väcker liv i min gamla tråd om det är ok för er. Tycker inte att jag har fått något bra svar på min fundering ovan. Nya fakta har kanske inkommit när det gäller min frågeställning?

/Henry
Utan att veta, men eftersom torkararmen går igenom rutan, varvid det enligt uppgift är svårt (omöjligt?) att borra i ett laminerat glas, så kan man inte välja detta på XC90.
Användarvisningsbild
av Henry_Fågeljazz
S90 har inte heller laminerad bakruta och där finns ingen bakrutetorkare, så jag har svårt att tro att det är detta som är anledningen till att bakrutan inte är laminerad på nya 90-serien.

Hälsningar
Henry
Användarvisningsbild
av TommyP86
Det kan också vara så att de nu mera kallas just akustikrutor, förr ingick det väl i lastpaketet som inbrottsskydd.

När min V70 var ny så gjorde Volvo tv&[…]

Luktar avgaser i kupen

Jag gissar att det är den här slangen[…]

Beställa ny V90 T6 recharge

Komfort ja... Jag gick från XC70 till XC90. […]

Gäller tidigare modeller som jag först&a[…]