- mån 27 jun 2016, 09:08
Undrar bara om akustikrutor är värt att kryssa för i V90? Blir det märkbart tystare, eller marginellt?
Moderator: Moderatorer
philipsguy skrev:Relaterad fråga, varför är det inte akustikruta i baklucka på V90n, eller är det standard?Anledningen till att det är så torde vara att akustikrutorna är "säkerhetsrutor" och ska vara svåra att ta sig in genom. På samma sätt blir de svårare att ta dig ut genom om man av någon anledning inte kommer ut genom någon av dörrarna. Är bakrutan lättare att krossa finns en väg ut ur bilen.
philipsguy skrev:Relaterad fråga, varför är det inte akustikruta i baklucka på V90n, eller är det standard?Jag vet inte hur det är med detta på V90 men en diskussion om saken när det gäller XC90 finns här:
BiTu skrev:Undrar bara om akustikrutor är värt att kryssa för i V90? Blir det märkbart tystare, eller marginellt?Jag har laminerat glas (numera tydligen kallade "akustikrutor") i båda mina nuvarande bilar. När det jag köpte min V70 -02 som begagnad 2007 var det väl mest en lycklig slump att det blev så. När jag köpte min V70 -15 var det ett krav. På 02:an innebär detta tillägg att det blir laminerat i dörrutorna. På -15 innebär det laminerat även i bakrutan och bakersta sidorutorna.
Ja så skall det se ut som jag minns. Skadar[…]