Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej

Har en offert på en Volvo V90 Business advanced med läderklädsel komfort Am/CharRA20 (dvs cognacsfärg) och svart innertak.

Från en annan säljare har jag dock fått höra att det svarta innertaket inte går att kombinera med vald klädsel/Business Advanced och mycket riktigt går denna kombination inte heller att välja på bygg din Volvo. Finns det någon här på forumet som med bestämdhet vet att svart innertak och Business Advanced är en "no-no"-kombination?
MathiasSV70 skrev:Hej

Har en offert på en Volvo V90 Business advanced med läderklädsel komfort Am/CharRA20 (dvs cognacsfärg) och svart innertak.

Från en annan säljare har jag dock fått höra att det svarta innertaket inte går att kombinera med vald klädsel/Business Advanced och mycket riktigt går denna kombination inte heller att välja på bygg din Volvo. Finns det någon här på forumet som med bestämdhet vet att svart innertak och Business Advanced är en "no-no"-kombination?
Svart innertak ingår vid val av läder i Amber/charcoal. Det är därför det inte går att lägga till. Du ser på bilderna i konfiguratorn att taket blir svart när du väljer Amber. Det är i alla fall vad jag och min säljare kom fram till så jag lär bli sur om det inte stämmer när bilen kommer. Ska tillägga att min spec är Inscription med nappalädret.
Gorban skrev:
MathiasSV70 skrev:Hej

Svart innertak ingår vid val av läder i Amber/charcoal. Det är därför det inte går att lägga till. Du ser på bilderna i konfiguratorn att taket blir svart när du väljer Amber. Det är i alla fall vad jag och min säljare kom fram till så jag lär bli sur om det inte stämmer när bilen kommer. Ska tillägga att min spec är Inscription med nappalädret.
Tack för svar Gorban. Då verkar det som om vi har tre säljare med olika uppfattning om vad som gäller :roll: Den säljare som jag först kom i kontakt med som lade det svarta taket som tillval, den andra säljaren som jag kom i kontakt med som sa att det inte gick att välja och din säljare som sa att det är standard vid val av Amber/charcoal. Det låter förvisso troligt att det ingår som din säljare påpekat och som bilderna också visar.
Hej!

Noterade också att innetaket blir svar vid val av amber-skinn. Kunde dock välja svart innetak ändå.

Har kontaktat min säljare nu och frågat vad som gäller, är inte så sugen på att pröjsa 3900 för något som ingår. Samtidigt vill man ju inte riskera att inte få svart..
Djungelbrand skrev:Hej!

Noterade också att innetaket blir svar vid val av amber-skinn. Kunde dock välja svart innetak ändå.

Har kontaktat min säljare nu och frågat vad som gäller, är inte så sugen på att pröjsa 3900 för något som ingår. Samtidigt vill man ju inte riskera att inte få svart..
Fick du något svar från din säljare? Är själv nyfiken men inte bestämt mig för halvskinn eller amber ännu
Enligt honom ingår svart innertak om man väljer amber-skinn. Såg nu att tillägget på 3900 inte fanns med i min offert
Upptäckte just att det numera ligger betydligt mer information om V90 under
http://www.volvocars.com/se/bilar/model ... fikationer

Där kan man bl.a läsa följande under Comfort och Övrig invändig styling:
Innertaket i Charcoal ger en mer dynamisk, cockpitliknande känsla i din Volvo.
Standard för R-Design och till Amber läderklädsel.
Så långt klart och tydligt, men om man läser under läderklädsel istället så står det så här
Klädsel: Amber
Interiör: Charcoal
Innertak Blond
Stolar: Comfort-stol
Känns som att de har velat fram och tillbaka om man ska slänga in taket till amber eller inte. Men visst lutar det åt att det ingår ändå...
micketrono skrev:Pratade med min säljare i Mora och enligt honom så ska det vara svart innertak till Amber...
Så man får ju hoppas han har rätt.. :D
Plockar upp den här tråden igen då det nu finns mer info på "Bygg din Volvo". Av vad jag kan läsa mig till så går det inte att kombinera det svarta innertaket med läderklädsel Amber (RA20) vilket känns riktigt trist och i strid med vad många av oss trott och fått info om :(
Köpråd XC60 T8 -18/19

När ska kamrem bytas, har läst att det s[…]

Fixat en vårtvätt och bytt till textilm[…]

Ja så skall det se ut som jag minns. Skadar[…]

OM RYSSEN KOMMER

Visst är det jobbigt när det blir tomt i[…]