Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Amli
Gorban skrev:Ett knep jag kommit på är att när mätaren står till vänster så åker jag in på en så kallad mack och fyller på diesel. Funkar varje gång. Sedan är det bara att tuta och köra igen.
Hahaha, bra knep! :-)-)
Användarvisningsbild
av MartinS
Amli skrev:
Gorban skrev:Ett knep jag kommit på är att när mätaren står till vänster så åker jag in på en så kallad mack och fyller på diesel. Funkar varje gång. Sedan är det bara att tuta och köra igen.
Hahaha, bra knep! :-)-)
Det är sjukt effektivt, dessutom går det ljusår snabbare än alla som tvingas stå och vänta på el-laddning... Riktigt smart som sagt.
av sorsj
Ja mnskad tankvolym från 70 till 55 liter är en dundertabbe. Bor man på en liten ort på landet ett bra stycke från närmaste mack så är stor bränsletank en jättefördel. Om det är kilojakten som lett in på villospåret så är jag sedan länge tveksam även till den - bilens vikt är faktiskt inte så avgörande för bränsleförbrukningen som många tror.
av Malmstroem
Det är inte bara kilojakten som gör att tankarna blir mindre. När det numera finns dieselbilsägare som kör väldigt lite så finns det fördelar om tanken inte år för stor. Då blir risken för tillväxt av diverse otrevligheter i tanken lägre.

Då slipper man hälla i sånt här:
http://www.redlineoil.se/tillsatser/bra ... el-biostat

För de av oss som tömer en tank i veckan tillväxt i dieseln inte ett problem. :wink:
Köpråd XC60 T8 -18/19

När ska kamrem bytas, har läst att det s[…]

Fixat en vårtvätt och bytt till textilm[…]

Ja så skall det se ut som jag minns. Skadar[…]

OM RYSSEN KOMMER

Visst är det jobbigt när det blir tomt i[…]