Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av V60T3
Måste skriva av mig lite..

Beställde en ny V90 som tjänstebil förra veckan. Tog klimatpaket samt VOC för 13800kr och slog precis i taket för maxbelopp. Nu såg jag att de kör ett "introduktionserbjudande" som innebär klimatpaket samt VOC för 5900kr - borde inte ett introduktionserbjudande innebära ett erbjudande när man börjar sälja produkten??

I mitt fall hadde jag kunnst välja till mer utrustning för 13800-5900kr = 7900kr. De hade varit den utr. Jag saknar. Tonade rutor, eluppv.spolsrmunstycken samt solgardiner bak. Men jag är inte bitter! :)
Användarvisningsbild
av joel80
Beställde du för bara en vecka sen kan du ju ändra konfigurationen i alafall en vecka till. Ring eller åk förbibsäljaren och kolla om du kan lägga till det och sen kanske nått övrigt för pengen som blir över. :)
av dfa
Förra veckan ( helgen samt t.o.m onsdag 25:e ) var det kampanj med gratis VOC i och med lanseringen av "nya" V40.
Beställde du innan onsdag borde du iallafall ha fått VOC gratis och endast betalat för värmaren / klimatpaket.

#edit:
Kampanjen med fri VOC gällde MY17 (även S/V90 etc) mellan 19-25 Maj.
Användarvisningsbild
av MartinS
KampanjVolvo... När man än beställer känner man sig lurad veckan efter bläcket torkat :-/
av filippb
Tack för ett bra tips, jag har också valt både klimat och VOC. Tror absolut det inte är några problem att få sin order och pris justerade. Min V90 med lev.datum v36 är öppen för ändringar fram till 30 juni.
av Malmstroem
Det skadar aldrig att fråga säljaren om det går att ändra.

Rent legalt har de sällan (eller aldrig...) någon skyldighet att ändra en redan lagd order -- men ibland så prioriteras en nöjd kund. ;-)
av Djungelbrand
Fick precis mitt pris justerat med - 7900 kr pga av introerbjudande på klimatpaket, beställde v12 men det va inga problem att fixa nu i efterhand. Man måste dock säga till om detta!
av filippb
Intressant Djungelbrand - vilken ÅF beställde du via? Jag sa till min säljare men hans svar var att det inte gick att lägga på en redan beställd bil.
Köpråd XC60 T8 -18/19

När ska kamrem bytas, har läst att det s[…]

Fixat en vårtvätt och bytt till textilm[…]

Ja så skall det se ut som jag minns. Skadar[…]

OM RYSSEN KOMMER

Visst är det jobbigt när det blir tomt i[…]