Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av GustafSmåland
Hej. Måste kolla en sak med forumet. Jag får inte igång stolsvärmen på passagerarsätet längre. De blinkar bara till och släcks när jag ativerar den. Ibland är den igång ett par minuter men släcks sedan. Oftast är det någon sekund den är igång.Visst måste det vara något fel och inte jag som kommit åt någon inställning? Det är samma sak gällande förinställningen. Den blinkar bara till när bilen startar. Någon som upplevt samma sak? Bilen är en xc90 D5 2016.
Användarvisningsbild
av gooose
Du måste be din passagerare sitta i stolen rakryggad med rumpan ända in emot ryggen så funkar det

Sitter man med "baken" framskjuten så känner stolsvärmekännaren inte av att det sitter någon i stolen och stänger av

//Gooose
av XC90freak
Jag har samma problem, och det har varit så sedan jag fick bilen i Januari. När jag ringde verkstaden i Bilia Segeltorp, så sa dom att dom aldrig hört talas om det problemet förut.. Nu är vi minst två som har samma problem.
Man märker att det är något fel på stolsavkännaren, då den flippar rätt ofta när någon sätter sig på den, ena sekunden känner den att någon sitter där, nästa inte.
Användarvisningsbild
av Boschnick
Jag fick problemet med passagerarstolsvärmen i höstas. Bilia Segeltorp ! . De sa att problemet var nedskickat till "problemcentralen i Torslanda" men inte kunde åtgärdas då. Men efter senaste uppdateringen i januari som jag gjorde i samband med Polestar så funkade den plötsligt. Tänka sig. Alltså uppdatering.
av GustafSmåland
Nu har jag varit på verkstaden och fått en diagnos och en återbesökstid. Tydligen var det värmeelementet i stolen som var trasigt och måste bytas ut. På vilket sätt det var trasigt fick jag aldrig någon klarhet i (förutom det uppenbara, att det inte blir varmt). Men de byter ut alltihop så vi får hoppas att det hjälper.

aj då, autostavning som spökar :-) &quo[…]

USB uttag

Hej Jag letar efter ett USB uttag för att mo[…]

Var själv på Euromaster igår och […]

Elpriset

.. att man måste bygga reservkraft som kan[…]