Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av andersuw
perhall skrev:Är det inte märkligt att D4 190 hk är dyrare än T5 254 hk?
Tycker inte det är så märkligt. Troligen är D4-motorn något dyrare att tillverka än T5-motorn. Dessutom har D4 bränsledriven värmare som standard.
Senast redigerad av 1 andersuw, redigerad totalt 0 gånger.
av Amli
Lövet skrev:
EjS skrev:Jag går på bensin nästa gång. Gärna utan turbo men stor motorvolym. Bränsleekonomi spelar ingen roll om jag släppar ovanstående.
Tyvärr finns det ju inga sådana bilar att köpa längre :(
Audi RS4 finns t ex, men då får man skynda sig :)
av valln
EjS skrev:Har 3 dieselbilar fn. XC70 D5 225 hk, inne på verkstad för ny toppackning, Avensis D4-CAT 177 hk - permanent problem med egr (rök från avgassystemet när den är kall - myyyyycket rök). Motorn bytt 15.000 mil. XC60 D5 205, 20.000 mil, inga problem än så länge :)

Jag går på bensin nästa gång. Gärna utan turbo men stor motorvolym. Bränsleekonomi spelar ingen roll om jag släppar ovanstående.
Varför vill du undvika turbo, Volvos turbo går i princip aldrig sönder.
Möjligen blir det problem om du våldtrimmar...
av Lövet
fjohan82 skrev:Volvos nya kombi V90 beskrivs som lyxig. Men priset – det är pressat. Svensken får nästan 100 000 kronor i rabatt jämfört med tysken. För Volvo är det avgörande att nya V90 blir en svensk succé.

http://www.svd.se/reapris-pa-nya-volvo- ... eneve-2016
:-)-)
App i sensus V90 CC ‘17 T5.

Du må gå til Volvo är så f&[…]

Beställt nya sommardäck, får bli[…]

Byta Batteri V oc vilka funkar

Hur blev det? Funkade det?

Brainys V60

Har samma problem, behöver pysslas om vart 5:[…]